Srpski književni glasnik

у

4 СРпоки Књижевни ГЛАСНИК.

кад се ОСинаново бављење у Београду не може помаћи даље од половине декембра по нашем календару, према чему постоји размак од три и по месеца између одношења тела Св. Саве из Милешева и Синанова одласка из Београда, тешко је између та два факта наћи узрочне везе. Отуда, кад се већ први факат стално доводи у везу са Синан-пашиним бављењем у Београду, логичније је тај догађај довести у везу са Синан: џашиним дугим бављењем у Београду у зиму 1593-4 и у пролеће 1594 године, него са овим пролазом кроз Београд, кад се Синан, гоњен крупном бригом, журио да што пре стигне у Цариград. За ово друго мишљење говоре не само досад изложена факта против 1595 године, него и мотив са кога вели патријарах Пајсије да је Синан наредио спаљивање тела Ов. Саве. Патријарах вели да се догађај десио године турског освајања Јанока (Ђура) „и то лЂбто сержизајоте мошти прђкраснџе и чодотворнте светаго Сави срљбекато, некопм бегомљ, паоученјемљ дјаволекимр, иже исконји добра ненавидћи и приходитрв кв сердарђ Синан» паши, арврбанасинљв соушти тоу пришлљ 6% зимовати вв бђлљрградоу п ковљ наноситљ и облагаетљ и глаголктр: вђроут» тоурци светомоу Савђ и крстет се; и посилаетљ сердар»љ оулаке, и приходђтљ вз манастир» милђшевоу врнезапоу, никомоу U семв вбдоушт5 и поимоутљ ракоу севетоу1о с, моштми и OTHOCeTD Bb O'Babrpajb подотворивте и прђкраснљје мошти и сржеше их», шхљв мнђ грешном» на поло врачаревоу...“!

! Гласник Срп. У ч« Друштва, ХХП, 231. Расправљајући о овом питању у поменутој својој расправи, Руварац је указао како се слично место налази у првом издању Србљака штампаног у Римнику у Влашкој 1761 године (Пећки патријарси, 392), који је послужио за извор једном запису у тевтеру манастира Вољавче, што га је објавио П. С Срећковић у Гласнику ХХУ, међу записима овчарских и кабларских манастира (Тамо, стр. 33 и 36; пом. Гласник, стр. 68), и о вредности овога расправљао је на широко и на свој начин. Међутим запис, који постоји на другој страни 162 листа у рукопису поменутог тевтера не гласи