Srpski pčelar

од обичних, јер кошуљице од учахурених ларви остају у ћелицама те се од дужега времена наслажу се те кошуљице као слојеви п т.име сузе простор ћелици. Узане ћелице на сваки начин да нису погодне за развигак легла, јер би из такових без сваке сумње пчеле излазиле мање и кржљавије од оних, које се пзлегу у ћелицама нормалне величине. Зато су пчеларп препоручивали старо саће само за медиште, јер меду не шкодп старо саће, шта више да је старо саће много боље од новога, јер кад се истреса мед у истресаљци, не изломи се старо саће као младо. Но у новије доба многи пчеларп тврде да се старо саће може слободно употребљавати како у медпшту тако и у плодишту, доказују да то не стоји да оне кошуљице сужавају простор у ћелицама јер радилице, чим се млада пчела извуче из ћелице, одмах ову очисте п изнесу п кошуљицу. Уз то се позивају на старо саће по дупљама и пећинама, како тамо пчеле живе а не опажа се због стара саћа никакав назадак. Ја сам у својој књижицп „Пчеларство“ које је издала „Матица Српска“ 1893. године на страни 36. рекао: „саће се може употребљавати ирве две године за легло а после се може ово саће још две године употребљавати само за мед, јер се за прве две године ћелице од кошуљица прошастога легла тако смање, да се не могу за легло употребити, јер би излазп.ти пз такових ћелица кад би матица у њих запљувала, мале и кржљаве пчеле које нису никако за рад.“ Ирп истој тврдњи стојим и сада и ако се мисли и протпвно. Пстпнитост горње тврдње најбоље доказује овај пример : Пре четири године купим једну маторку плетару, за коју није знао ни газда њезин колико је стара. Та кошница када сам је узео, била је прилично јака и тога лета изроји један рој. После тога одржавала се та кожнпца, али није се више ројила. Прошле зиме, управо у рано пролеће све кошнице остадоше живе п здраве само та умре. По тежини судећи мислио сам да пма меда, али да је рђав те да су пчеле на меду умрле. У први мах ми је жао било вадити саће из те кошнице јер је цело било него сам мислио у њу ро.ј стрести, па да има одмах готово саће, но ипак из радозналости да видим зашто је тај народ умро узмем нож и почнем саће исецати. Када

156