Srpski pčelar

љоју меда тек за своју потребу, али зато друштва се врло лепо развијају, јавља се јаки нагон за ројидбом да је пчелару немогуће ројидбу спречити. Шта сада да радимо? Ми iieMo своје кошнице изројити, па ћемо са већим бројем кошница дочекати идућу годину. Друге године појавио се нагон за ројидбом, за неколико дана очекујемо ројеве, али настала је бујна паша, матица нема празних ћелија за ношење јаја, јер пчеле и плодиште пуне медом, ради тога престаје нагон за ројидбом и место очекиваних ројева пчелар приступа истресању меда. Код наше пчеле развијен је нагон за ројидбом, то је један факт са којим сваки пчелар мора рачунати. Рационалан пчелар зна, да на ројидбу утичу и други фактори, с тога пчелар мора ово као и месне прилике имати у виду и према томе свој начин пчеларења удешавати. Према потреби пчелар може ројидбу убрзати т. ј. може имати раних ројева, али исто тако може ројидбу н задржавати и одлагаги. Ако пчелар ово са планом ради он ће бити у да пашу искористи, а и да повећа свој пчелињак, па ће код њега ројидба бити благослов Божји. Ројидба је урођени природни нагон код пчела који се не може уништити, с тога рационални пчелари не настоје да ројидбу сасвим униште него је само помажу или одлажу како њихове месне прилике захтевају. А они који ројидбу држе за велику недаћу у пчеларству настоје да код пчела угуше нагон за ројидбом. Да ли ће у том успети видећемо, али ја сумњам, да ће бити у стању да одгаје расу пчела без нагона за ројидбом. Раса пчела без нагона за ројидбом држим, да ће остати само лепи сан неких пчелара.

Криза наше оригиналне стручне пчеларске књижевности

Витомир Јовановић, Крагујевац

i У нашој вечитој борби за опстанак никада се није толико испољила утакмица као сада. Полет утакмица завладао је свима нашим професијама и друштвеним редовима. Њена нас динамика гони да размишљамо, учимо, истражујемо, напредујемо и стварамо нове путеве. Савладани њоме, ми смо подлегли једној бескрајној трансформацији, док је еволуција нашег живота надјачала све предрасуде и све застареле методе. И тако се дошло до сазнања: Оно што је било јуче најбоље, данас је потиснуто у други ред. И зато ниједно човечије мишљење и ниједна метода нису могли да уједине и изједначе

85