Srpski sion

Бр. 2.

,СРПСКИ СИОН"

Стр. 43.

главни дневник водити по нрикљученом обрасцу. Овај главни дневник водиће намесник, а настојатељ ће га чувати". . ; по §. 5. „Осим тога сваки ман. дужан ће бити оделито дневнике о кућевном газдовању и вођењу сваке струке економије, с иогледом на сваку струку, водити "; по §. 6. „Одељени надничарски дневници, имају се својеручним потписом економа потврдити, а настојатељ има за тим прибележити своје „видио."; ио §. 7. „У одељеним дневницима о приходу и расходу натуралија, има се тачно и понаособ убележити, колико је од сваке врсте вођене економије властитом радњом, колико од десетка: жита, кукуруза, овса, вина, шљивовице и осталога — од свакога на плаћање десетка обвезанога, које га се име и давање особено има означити с прилогом, и колико ! је од тога издано на препитање братства и на депутате служитељима.",- по §. 8. „У двевнику о служитељима, има се тачно изложити име, презиме, место рођења и својство служитеља, а тако исто и плата како у готовом, тако и у депутату, и за тим тачно назначити, колико је који од служитеља у име плате у готовом или депутату, и од којег времена подигао и примио."; по §. 10. „Манастирске шуме имају се искусним земљемерницима размерити и но шумском пропису, односно сече тако разделити, да сеча дрва буде дозвољена од године до године само у једном оделењу по реду дужине своје, и да је дрва слободно само из једне такове сече цродавати."; по §. 11. „Манастирски настојатељи немају го право, да могу с манастирским имањем но вољи својој, како за добро нађу, управљати; шта више, обвезани су сваки нредмет тичући се благостања манастирског саборном саветовању братства повргнути."; но §. 12. „Манастирска добра могу се само нутем јавне дражбе, под сигурним јемством, под закуп издавати и то редовно само на 3 године."; ио §. 13 „Сваки такав уговор, ако свота износи више од 105 Фор., има се претходно дотичном административном одбору на потврђење поднети, и тек по његовом одобрењу, добија правоваљану крепост."; ио §. 18. „У куповање и иродају натуралија

и других ман. производа, ко]их куповна односно продајна цена своту од 105 Фор. превазилази, ман. настојатељи не мо^у се без дозволе нар. административног одбора упустити."; по §. 19. „Исто су тако дужни они при зидању и обнови зданија односне планове и трошковне прорачуне дотичном административном одбору приликом оном поднети, кад за дозволу оваких радња замоле."; по §. 25. „Сваки ман. је дужан имати гвоздени сандучић са три браве. Један кључ има настојатељ, други намесник, а трећи старац чувати"; по §. 26. „Сваки нриход има се одмах у благајну унети."; по §. 27. „Прегледање односно шконтрирање благајне има се у присуству васколиког братства предузимати."; по Б. §. 1.: „Манастирски рачуни имају се при крају сваке године закључити, и три равногласећа примерка написата, како манастирским настојатељем, тако и братством својеручно потписати, и за шест недеља, од последњег дана прошле године рачунајући,епархијском административном одбору на прегледање поднети", — а по §. 22. 3) Саборског устр01сва: „Саборски одбор Финалисује од дотичне енархијске власти поднесе и рачуноводством иретходно иснитане рачуне манастира" —; по §. 3. „Све позиције како прихода, тако и расхода имају се текућим бројем назначити."; по §. 4. „Свака позиција нрихода има се проти-признаницом. а свака позиција расхода, која превазилази 5 Фор. признаницом доказати и оправдати. Такове проти признанице и признанице имају бити од стране дотичних купаца, продавалаца, односно нримаца својеручно потписане у присуству два сведока, а у недостатку ових, од два брата манастирска корамизоване."; но §. 5. „При уносу у рачун добивеног прихода од продане марве и свиња, имају им се године назначити, како би се цена за коју су продани, могла најтачније пресудити. Ако се иродаја ман. говеда на вашарима догоди, има се такав приход вашарском цедуљом, а ако се говеда код куће продају, признаницом кунца доказати и оправдати."; но §. 6. „При уносу у рачун прихода добивеног од ироданог вина, шљивовице, ракије и осталог пића, имају