Srpski sion

Год. XVI.

Број 2.

ЗВАНИЧАН ЛИСТ ПРАВОШВНОГ СРПСКОГ АРХИЈЕРКЈСКОГ СМОДА ИТРОПОЛЈЕ КАРЛОВАЧКЕ ЗА ДУХОВНЕ, ЦРКВЕНЕ 0 ЈЕРАР1ИЈСКЕ СТВАРИ.

Ј Ср. Карловцима у уторак 31. јануара 1906.

ЗВАНИЧНО.

V/

Рукоположени. Његово Високопреосвештенство Г. епискои темишварски др. Георгијв ЛетиЋ, благоизволео је 25. Децембра пр. г. у св. вазнесенском храму у Темигавару рукоположити свршеног богослова Владислава Алекси%а за ђакона, а 26. и. м. у свето-георгијевском храму у Фабрици за презвитера, који је одређен за администратора парохије у Торњи.

0 назаренима у Надаљу* — Написао Душан Петровић нарох. У парохији надаљској имаде преко 120 душа назарена, који имају своју посебну богомољу, где своја „богослужења" обав* Г. др. Владииир Двмитријевић, патријарашки протосинђео, нрипремајући друго издање својих радова о јереси наваренској, замолио је преч. конзисторије, да би од подручнога свештенства прикупили податке на шзвесна етављена питања. Г. Душан Петровић, парох надаљски, кој и је и год. 1892. у нашем листу, бр. 32., 33. и 34. штампао врло 8анимив чланак „О Назаренима," припослао нам је и свој овопредметни ибвештај, састављен услед дотичног налога преч. конвисторије бачке а(1 бр. 2211.Ј402. ех 1905. Ми свраћамо нарочиту пажњу својих читалаца на овај рад. Ур.

љају. Исти дом уведен је на име Живана Сурдучког, који имаде 46|48 делова и пок. Милице Пураћ, ћерке пок. Кузмана Пураћа са 2Ј48 делова. У почетку, када је купљено земљиште, било је исто преведено на следећа имена: Живан Сурдучки, Петар Наумов, Марко Иванић, Лазар Петровић, ЂокаКостић, Јован Пејићи Кузман Пураћ. сваки са 7Ј48. делова. Бивши бележник овдашњи говорио ми је, да су старешиае надаљских назарена, приликом стварања нове грунтовнице, свима силама били прионули да, дотичнога судца приволу на то, да им њихову богомољу угрундбучи на име „Назаренска скупштина." Али не успедоше. Све до прошле годипе долазили су туријски назарени амо у скупштину, њих неких 10—15 душа. Но од нрошле године чујем да имају своју засебну скупштину У Турији. Одредити тачно дан и годину, када се је појавила јерес назаренска у месту, немогуће је. Ни сами они, који су први пошли у скупштину, не зиају тачно да ми одреде дан и годину. У протоколу крштених од год. 1874., са свим па крају, стоји нрибе лежено руком бившега пароха надаљског