Srpski tehnički list — dodatak

Стр. 96.

„СРПСКИ ТХЕНИЧКИ ЛИСТ“

Год. ХХ.

Свод је подељен у 19 једнаких ламела по 1,0м. ширине и дубине.

Кад се насип и прелазни терет редукују на 1600 2200

следеће ординате : 0.) 3,10.0,727 = 2,25 т. 1) 296. 0.727 = 2,15 ,

= 0,727), онда се добијају

бетонску масу

12.) 0,93.0.727 = 0,08. „

2) 2,53.0,727 = 1,84, 3.) 2,16.0,727 = 1,57 „ 4)1,84.0,727 = 1,34, 5) 1,57.0,797 = 1,14 , 6.) 1,83.0,727 = 0,96 , 7.) 1,16.0,727 = 0,84 , 8) 1,03.0,727 = 0,75 , 9.) 0,93.0,727 — 0,68, 10.) 0,90.0,727 = 0,65 „ 11.) 0,90.0,727 = 0,65 „

13.) 1,03.0,727 — 0,75 , 14.) 0,80 0,727 -- 0,58 , 15.) 0,90 .0,727 – 0,65 , 16.) 1,10.0,727 =0,80 , 17.) 1,33.0,727 = 0,97 , 18.) 1,60.0,727 = 1,16 , 19) 1,90.0,727 = 1,38 „ 20,) 2,30.0,727 == 1,67 „ 912,73.0,727 = 197, 92.) 9,86.0,727 = 9,08 ,

Ординате ослонца (без прелазног терета) 2,81.0,727 = 2,08: т, 2,86.0,772 == 2,08 , 5,50. 0,727 = 4,00 ,„ По Ландовој методи прелазни је терет постављен и ван темена свода. Ради упрошћења рада у плану сила нису нанесене тежине појединих ламела већ само њихове средње висине у четири пута смањеној размери. Кад се хоће да одреди стварна тежина појединих ламела, онда треба средње висине умножити са тежином 7 == 2200 кгр. Према току потпорне линије изналазе се на презања у своду и то: а.) За ослоначку фугу с-4

_ Њ 70400 __ 2 —_ бо ==] = -0.100 7 = 11,73 кгрем.“ = притисак ба = 11,78 (1 + па == 16,42 » »" 07 == 11,73 (1 Био 7 аи 7,04 » »

ђ.) за преломну фугу е-!

_ 52580 __ др 6 бо == =р- ==48100. — 13,83 кгрсм= = притисак 6.100 ва == 18,83 (1 + а — 35,68 , ) 67 == 19,83 (1 — == = — 8,02 „ = притисак с.) За темену фугу: Н 63726 Рани ен рт Ен и

21,24 кгрем.“ == притисак

Овај је свод такође испитиван и по теорији у-

зиданог лука и добивено је највеће напрезање на притисак 41 кгрсм“ при положају парног ваљка на 5

Џ, одстојања од ослонца. Највеће истезање од 16,35 кгрсм“ појавило се горе на ослонцу. У темену је нађено горе највеће истезање од 6.20 кгрсм“ а највеће истезање доле 20,71 кгрсм“. при положају терета на /, одстојања од ослонца.

Распоред и јачина арматуре мостовског свода види се из сл. 89 и 90. -—

2.) Графијско испитивање обалног стуба. Један обални стуб трпи најнезгодније напрезање кад се свод пуно оптерети, а сам стуб остави без оптерећења. Тежине: с. = РВ . 3,40 . 1,0. 2200 — 17653 кгр. ар · 1,50 . 1,0. 2200 — 13827 кгр. б, _ 09125 | 38.1,0.2200 — 8895 ктр. Тежине насипа редукованог на бетон. а о. .4,90 . 1,0 . 2200 == 32550 кгр. бОп и . 1,85 . 1,00 . 2200 = 5495 кгр. Ивична напрезања у замишљеној темељној фуги. со = За = ИЗ 2,48 кгрсм“ притиска ј 500 . 100 6.22 са = 2,48 (1 МИ 5 3,13 " о 7" 500 ) пр сет ПДИВНЦЕ пе ) = 1,83 , 8 2.) Пример

Статички прорачун друмског моста са ћелијама. (Графијско испитивање)

Из сл. 122 до 127 види се графијско испитивање једног армираног засведеног бетонског моста са ћелијама. Мост има 23 метра распона између ослоначких фуга и 3,50мет. високу стрелу. Свод је параболског облика чије су ординате одређене по познатом оарасцу :

ћ = не

а