Srpski tehnički list — dodatak, 01. 01. 1909., S. 75
Год. ХХ.
достигне своју највећу вредност; затим разлика опада и постаје равна нули на средини лука. У другој половини лука бива слично, само што је кривина путање тежишта слабија но кривина осе колосека. Поједине вредности ове разлике равне су другом члану еквације бр. 18. Вредности апсцисе х за које је разлика максимална добијају се кад се први део поменутог члана стави раван нули.
Тако се добија:
ОР И 3.528. 12. а 2 :: 98 | Х =а 9 = () их= 35 5 2илти | 7 2 да ( · 20Д х =>==- # ова је 2.286 | и приближно : Хан == 0,2 4. "жр = (6. 25)
Из еквација 4 и 17 добијамо за апсцису ха:
1 Фу 181
96)
„СРПСКИ ТЕХНИЧКИ ЛИСТ“
да фин 55.
обе -— > ~ —- <= -
С
Из ове еквације може да се израчуна 1/1 за сваки полупречник кружне кривине, кад нам је датор ври 2
Што је веће А то ће бити п мање и утолико ће бити краћа прелазна кривина; зато је од вели ке важности одредба вредности /А. — Тек би нам опити дали могућности да се ово ближе одреди. Овде ћемо нагласити само околности, које одређу-
-а:340,872-----. ~--—---- =)
апикални пети = =, • 199, Бли ~ ан = =
л.
Стр. 75
1 ФЕ 181 ћ 21014 == еј _-з . 27) 0,4 4х Х=а) 296 БА 5 Пећ За апсцису ж: аш зила га У равду. 25ђу Зи 28) ођ Ху =) 55 С 2 4 910 БРИ ЗМНј па 93ађ У аи 01 ак —ђ) 5 С 54 5 07
Ова разлика у кривинама ових двеју линија долази услед разлика у надвишењу у, које одгова, ра оси колосека, и надвршоњу у, које одговара надвишењу путање тежишта. Означимо ову разлику надвишења са ДА па из еквација 26 до 29ис обзиром на вредност
С . у == == добијамо: о 910. (С->+ Уа == уаћ == дуње = —-—-—=- И . Беби па ћ руно "= Мање 30 у 28 ) = ~ 5 2 =: -—==> патенте = у ме. ~. - =! = по ~ - = = ; "= = | ' ера || За Динић ји РА | пао. ма 0026 . ( “ фу 190 469 : ' 110; ' · Права | _ 1 ал ИВ ве
ва , м
на
2,
ју ~. Према овим околностима нема смисла одређивати „А у уским границама :
Околности су ове:
1). Нити се може надвишење тачно извршити нити трајно одржати. И једно и друго може бити само приближно.
2). Услед разлике надвишења кола теже да се од средине помере к једној или другој шини. Тре-