Srpski tehnički list

Броз 8,

СКАЛЕТСКА

ради конструисана су лежишта осовина тако, да у кривинама осовине могу саме собом заузети радијалан правац. --

Свака су кола снабдевена са кочњачом, која посреством завртке дејствује на све точкове, а која је још и комбинована са. вавумкочњачом (Уаситђгепве) система Хердповог (Натду). —

Направе за примање удараца и направе за теглење (закучивање) кола, централне су, а последње, конструисане су у виду балансирајуће спојнице.

Доњи је построј кола у свему гвозден.

У путничким колима примењено је парно грејање за које су употребљене парне цеви са више обода (В:ррепћејхКкогтрег). Грејање регулише особље влака,

Вентилација је у свима одељцима кола, посреством Волпертових вентилатора,

Осветлење је намењено било гасно, доцније је донешена одлука, да осветлење буде електрично, ако дотични покушаји на Готхардској железници буду показади повољан резултат, а сада се привремено са петролејом осветљава,

Кола ПЛ. класе удешена су (саобразно ~ одредби државног швајцарског правила о уређењу железничких | кода) да буду подесна ва пренос војних рањеника.

Унутарњи намештај свају путничких кола одговара свима захтевима солидности, укуса и удобности, а избегаван је сваки луксус.

Путујућа публика у том погледу изразила је често | своје највеће задовољство,

Џри отварању пруге, увета су ова кола у саобраћај: |

8 кола са галеријама Т. П. и П1. кл. свака 7450 Ко | тежине, пи са 29 места.

а путничка кола Т.н П. кл. свака 6550 Ко тежине, и са 24 места

2 путничка кола П, кл. свака 6550 Ко тежине, п са 24 места.

11 путничких кола ПТ. кл, свака 6000 Ке тежине и са 40 места. |

После двомесечпог саобраћаја морала су се набавити још;

8 кола 1. и П. класе, као горња и

2 кола [11 класе, као горња,

Кола за пртљаг и за робу, (Ол. 16—27).

Сва кола за пртљаг и за робу имају издржљивост за терет од 10 #, а точкови, осовине, лежишта, направе за примање удараца, за теглење и кочњаче, удешене су исто онако као код путничких кола.

При отварању пруге узета су у саобраћај ова кола:

3 кола за пртљаг са 5900 Ко сопствене тежине,

11 покривених кола за робу по 4200 Ке сопствене тежине.

5 кола за робу са високом канатом 8850 Ко сопствене тежине.

9 кола за робу са сниском канатом 8850 Ко сопствене тежине. После двомесечног саобраћаја морала су се набавити још:

25 покривених кола ва робу као горња,

5 кола за робу са високом канатом као горња,

9 кола за робу са ниском канатом као горња.

Горњи построј (Ођегђац), (ба. 98—87). О горњем построју неха служе укратко ове нотице. Шине од ливног челика (Киззаћц) израђене су

код Бохумског друштва (Восћшпег Уегеји) у нормалној

ЖЕЛЕЗНИЦА ОТРАНА 141. дужини од 10 тп. Исте су утврђене са подлогама јексерима, на траговима од растовине и од боровине, које су поједине општине дале. Опој шина је слобода.

Тежина шина износи 28,5 Ко на метар дужине.

Прагови имају мере 15ж 20 Х 180 ст, сваки је снабдевен са две плоче подложнице за шине.

Везе (Газћеп) и подложице, плоче су од ливеног челика.

Општа диспозиција и димензије горњег построја п скретница назначени су у приложеним цртежима, —

Односно профила шине да напоменемо још и то, да је за пругу Патбз-СОћателпа узет мало јачи профил (види цртеж) од профила шина на прузи Гапддпиат-Рауоз (27 Ке на 111).

Нормалан профил, потпорни и отпорни зидови, (Ол. 88—50), !

Из приложених цртежа као и из таблица што селе дују, виде се главне размере отвореног простора (Тлећ, талпи) тунела, профила насипа, потпорних и обложни зидова.

Ширина круне потпорних зидова,

у малтеру.

Нади Јуна К = ШИРИНА КРУНЕ ЗА ВИСИНУ дида ћ, у МЕТРИМА. КРУНОМ, У а ле рт Ра а а | 5 бе та во). 9 | до 11 О,в | Обе | Ова | бо | 1,1 | 13 | 1,5 | 17 | Те | 2,0

у Га » Ол | » | Ђо | 12 | 14 | 1,6 | 1,8 | Фо 2,2 ++ % » „| бо | 11] 13] 1,5 | 1,8] 2,0 | 2,2 | 2,4 М 675 + 5 » | Де | ја | 1,6 То | 2,119, | 2,6 о Оли » | 0. | То | 12 | 1,8 | 7 | до | 2,» | 2,5 | 2,7 5 105 Ма » Ла | а | је | 16 21 | 2,3 | 2,7 | 2,8

БАРИ ВР К = ШИРИНА КРУНЕ 34 ВИСИНУ ћ У МЕТРИМА. ЕРУНОМ, ПР ВИ и“

МИ а ју овај ве јел. 8. 9. | 10 до 11 О | О,в| 6,6 | 0,2 | 0, | То | а а | 1,6 | 1,8 + 2» » > » 5 ЕДО а | ве ата | 170 ЧЕ » |» |0оз|0в|ђо| 12 | Та | о | 1,8] » » 65» > >» » ||» » >» » » | 50 #05 и је о а а а а о | + 1085 5 » | Ова | То | 2 | а | [,6 1,8] до | 2,»

Из равних узрока, показало се при саобраћају да за пругу РПауоз-Оћлауеппа треба круну насипа узети за 20 ст ширу од оне за Гапдаџат-Рауоз, т, ј. да има ширину од 8,80 т,

Из досад наведеног види се, да се при изради програма за грађење. насигурно рачунало, на продужење

1 Остале за идућу свеску.