Srpski tehnički list

СТРАНА 86.

ПРИЛОГ Конверенција 25. јуна 1891. год.

Између делегата савезног одсека железница и претставника главни друштава, у погледу мера које се имају предузети ради сигурности експлоатације швајцарскиг железница, а нарочито ониж мера, које се односе на металне мостове и вијадукте.

Резултати одлука.

Т. Радови које друштва имају у послу да предузму и без оклевања одма да изврше,

Генерална, ревизија м испитивање мостова под управом специјалних инжењера одређених за ову цељ.

1. Детаљни преглед свију метаљниг конструкција.

а) Пажљиво прегледање свију делова моста.

ђ) Испитивање чекићем разних делова и заковака.

су Специјално прегледање, које се односи на сду-

чајне недостатке у склопу конструктивних делова (не- | покривању саставака |

достатци у спајању, узветрицима, ит ди т. Д.).

(4) Осматрање о понашању појединих делова конструкпије за време прелаза воза.

Овај детаљни преглед врши се средством појединих група извеџбаних монтера и ковачких раденика.

2 Тачан нивелман главниг носача на ослонцима и на свима чворовима, или на равномерним одстојањима, према дцивкулару одсека железничког. Исто тако и ниведман самих ослонаца на стубовима.

8. Осматрање мостова средством инструмената пли уцртавајућихг справа — епгеојутешт — (Френклеров, · Лартнеров апарат) за време бар од једног дана а за време прелаза обичних возова т.ј. ради тога, да би се оценио ефект који производе укочени и неукочени возови и Т., Д.

4. Специјална проба оптерећењем металниг мостова, са две најтеже локомотиве којима дотично друштво располаже и са натовареним вагонима (кола напуњена шљунком).

Брзина пробног воза износиће на главним линијама онолико, колико је предвиђена у сатопоказачу а, на секувдарним линијама и спомоћним линијама великих друштава највише 25 кидометара у једном сату. Локомотиве одређене за пренос робе, морају имати само и вагоне који су одређени за пренос робе.

5. Преглед обалниг и речних стубова, њихове Фундације, осигурања пи т. Д.

Инжењери Федералне контроле, присуствоваће горепоменутим прегледима и испитивањима, увек, кад год им то остали послови њихови буду дозвољавали.

Саставиће се тачан протокол ових прегледа, проба и нивелмана. Ови протоколи биће потписати од персонала који су операције вршили (овди се разуме и савезни контролни инжењер) и доставиће се сва одсеку савезних железница,

Док се буду ови прегледи и испитивања вршила, треба без оклевања и следеће послове урадити.

а) Џонова опоменути персонал на прописе који су сада у важности код друштава а који се односе на прелаз возова преко мостова; ревидирати ове прописе и редуцирати максималну брзину на мостовима, где се то покаже за умесно.

р) Свести, гди год је икако могуће, дуплу затрегу код возова, а сасвим забранити до нове наредбе, употребу возова за три машине.

МЕТАЛНИ

мостови БРОЈ 83.

с) (вести, у колико је год могуће, употребу путничкид вагона, који нису снабдевени континуалним кочницама и поставити довољан персоналљ за исте.

П. Остале мере, које се односе на металне мостове а које треба такође што пре предузети т. ј. чим се прописи обвнане, који се на исте односи.

1. Да се састави регистар за мостове, по теми ноју Је израдио одсек жвлезнички,

2. Да се сасвим и у свему изврши ново прорачунавање мостова на основу правила израђених од железничког одељења у сарадњу изасланика друштава.

Од сада је утврђено, да тежина нових локомотива, не треба у будуће да увећа рад мостова (овај нов термин има извесно писти значај аналог о ономе раду метала, Антић) а нарочито, притисак осовина ових машина, не сме у ни којем случају, превавићи 15 тони. Резултат израчунавања поднеће се железничком одељењу, коме ће се у псто доба приложити и сви детаљни планови од извршеног моста љ која су на лицу места одостоверени.

8. Да се сви саставни делови коловоза израде што је могуће солидније (материјад и израда коловоза).

4. Да се предузму што сигуније мере, које ће спречити искакање воза са шина на мосту пили у непосредној близпни истога, као што је н. пр. постављање контрашина, дрвених оквпра, чешћих прагова, даље, направа јаког растовог патоса, ит,д. ит. д. (Као што се види овог прописа нема ни у Француској, ни у Немачкој нити у Белгији. У Енглестој овај пропис постоји, као што | смо напред видели, али само за велике вијадукте. Антић).

5. Покретна лежишта за главне носаче, треба конструјисати и поставити за све мостове од 25 метра распона па на више,

6. Ревизија и периодична проба свију мостова, има се вршити према правилнику железничког одељења.

7. Каквоћа гвожђа старијиг мостова има се по нова на машинама у погљеду отпора испитати.

ШИ. Оетале мере које друштва ради безбедности треба да имају у виду, и који ће евентуално били предмет претресања нових конференција.

1. Треба убрзати что пре успоставу континуалниг кочница п вршити строгу контролу над персоналом, који истима рукује.

2. Допунити постојеће прописе о руковању са кочницама.

3. Завести свуда татиметре на свима возовима, који преносе путпике и вршити најсгрожији испит над, контролорима ових апарата, ит. д.

МР И ОШ.

Берн, 80. јуна 1891. год. ЈУправама швајцарских железница.

Господо,

Позивамо Вас, да на следећи начин поступате при екзактном нивелману највећих металних мостова, на вашим линијама, који је прописан за генералну ревизију и пробу металних мостова.

1. Два главна носача на свима металним мостовима, почев од 10 метара распона па на више, као п лежишта, истих, морају се изнивелисати.