Srpski tehnički list
СТРАНА 154
(# 2=>25 + 1079
пе 5 === 20 - 70. + 5
= 10,85 кгр. на ! тону тежине воза.
Укупни отпор теглења воза, локупна тежина воза тендером) биће дакле
2 ==0 = 10,85 (08 + дт + дим),
где је 4 целокупна тежина воза заједно са машином и тендером у тонама, (в тежина самога воза (без машине и тендера) у тонама, 0т тежина тендера у тонама и Ом тежина машине у тонама.
Тежина тендера (потпуно спремна за службу), От, биће око 32 тоне, а ако узмемо даће тежина локомотиве, Ом бити око 40 тона, дакле обоје укупно тешка От + Ом = 32 + #0 = 72 тоне или округло 70 тона, онда ће укупни отпор теглења бити
2 = >0 = 10,85 (120 - 70) = 10,85%190 = 206! ~ 2060 кгр.
ако је (0 це(заједно са машином и
Ефекат локомотиве, који ће нужан бити зарад савлађивања овога отпора, за брзину 55 км. на сат или 15,3" на секунду биће
2). 0. 15
2060 7155 инат ан 193 ~ 490 коњских снага.
==
Степен напрезања, котла, ИЕ т.ј. број коњ-
ских снага што долази на ! квадр. метар грејне површине Н котла, узећемо 3,5 ~ 4, за обичне
прилике узећемо Па 3,5, а у крајњим случајевима и када дуго пе траје смемо ићи и до
а Ма
М
За == 359
добија се величина грејне површине Ц.
Н ~ па 120 Паје квадр. мет.
ОДРЕДБА ГЛАВНИХ ДИМЕАЗИЈА
врОЈ 6
|| секција. Успон, заједно са на њих сведеним кривинама, 5—— То Отпор на 1 тону тежине воза.
27 о О + 70 – 7 == Да бисмо 2 па онда и укупни отпор теглења, 2, налпли, морамо пре свега знати брзину вожења 2" у секцији; но ову опет не можемо одредити док не знамо
М А > Му == 42. МЕ и 2
Ми ћемо узети стецен папрезања котла као и у 1 секцији, дакле
Н смо нашли да је равно 120 кв. мет., према томе је и у овој секцији потребан ефекат локомотиве
Пари оно Или М== ад о Пена (је ==
12() == 490) коњ, снага“
2. 75 (2.0).2. 0
5 0. = 56 ар + пи
Решењем ове кубне једначине по о нашла би се вредност за 2; но к циљу ћемо доћи много простије, лакше и брже пробањем но решавањем ове кубне једначине. За брзину о можемо унапред узети једну вредност, која се неће знатно разликовати од стварне, а и та разлика слабо ће се осетити у резултату
2 # = 5 50 77,
јер, као што из ове једначине видимо, са малим мењањем брзине о отпор се 2 сасвим незнатно мења.
Пошто ефекат локомотиве
2.
Ен Ене 75
остаје и у овој секцији исти као и у Га отпор је међу тим постао већи усљед већег успона