Srpski tehnički list
18
стигла велика брвина у а опет да брзина клипа не пређе дозвољену меру, узимају се за локомотиве са великом брзином велики покретачки точкови. Ове машине, код којих је брзина у велика, имају, као што Горе рекосмо, малу теглећу силу #, за то није нужно да је број спрегнутих точкова велики, јер се нужни адхевијони терет за ову малу теглећу силу / добија са оптерећењем једне или највише двеју осовина“ локомотиве ове категорије имају дакле или само једну покретачку осовину или су највише две осовине прегнуте.
Код локомотива друге категорије (са малом брзином у а великом теглећом силом 7) довољни су
мањи точкови; а велика теглећа сила вахтева велику адхезијону тежину, која се постиже са више спрегнутих осовина (3 до 4), )
Према томе локомотиве се деле на: 1, брзовозне локомотиве за лакше путничке возове од 15—80 осовина са тежином 75—150 тони (5 тони на 1 осовину). Оне имају највећу брзину у — 16—95т у секунди (или УМ — 57—90 кли. на сат), највеће по-
кретачке точкове а најмању теглећу силу. Оне морају брво да достигну велику брзину и да је онда одрже; димензије ву им у средњу руку ове:
пречник покретачких ијспрегнутих точкова, и — 2,21 помолио а леврмбиаеаок цареве атељеа и 2 Та. у Француској и Енглеској систем Сталтрћоћ)
3 слободних точкова, 1— 1,851. “ површина огњишта 0,995–2,8 кв, м – пика за 5 1" ___ "| непоередна (од ложишта) 6— 10 кв, м,
грејна површина «. за же тафикаи ране парити онако
посредна (од грејних цеви) 40—10 ,„ ,„ укупна 6—120
мара ава аи" перечтик цилиндара . 0: 20. ...". . 088—0,441 _потисаккдилан: . . . . . . . . . . 0,51—0,68%; тежина машинецравне. . 0... . .. 28—82 тоне маратона ар Ку га = = “ 1 спремне за службу за 2,5—4 тоне више (20,0—-86 тони)
2, локомотиве ва обичне путничке вовове са 20—40 осовина и 100— 200 тона тежине (5 тони на осовину). Оне имају мању брзину но брзовозне али већу од осталих и то обично у — 10—18т у секунди (или
У — 86—65 км. на сат); имају мање покретачке точкове од оних под |, а веће од точкова локомотива
осталих група; теглећа им је сила већа но код брзовозних а мања но код осталих. Обично су по две осовине прегнуте и то даје довољну адхезијону тежину. Димензије су:
пречник покретачких и спрегнутих точкова , . . . 14—171 " олободних парне фал ја а и Ђаот Површина огњишта ,.. МЕ МА ИВ 88"
непосредна (од ложиштај . . -. · 50-–9 квем. посредна (од цеви) (00—120.,„ „А
свега 19,0—129 „ „
грејна површина |
Пречник парног цилиндра |. А а О -0.45 м: о тиса на арсен ата ВО са ин 2. 0,21—0,60 м. Тежина машине празне Арне је 28—938 тоне
+ А шриправне за службу за . . . . . 2,5—4 тоне више.
За мешовите влаке узме се или машина од путничких или од теретних возова, према тежини вова и према брзини са којом треба да се креће влак. 8, Машине ва теретне влаке. Код њих је брзина мала. ва то су им покретачки и спрегнути точкови мањи а теглећа сила већа и све три су осовине сепрегнуте. Влаци су обично са 60—180 осовина са тежином 250—700 тони; брвина вожења је у — 6—91 у секунди (У = 21—82 км. на сат).
Појави ОРИ ВА 55 пи а ва о 20) квом. грејна површина нопорредна ис и... а а ин та 20259 кв. М. ПИреВНА ~ а даљ РО 190 ~
свега 86—139 кв. м.