Srpski tehnički list
26
МЕ пролаза између комадића горива, за ситније го
па сина слоја око бОту) а за крупније виши (за крупан угаљ висина слоја на огњишту до 4001). Према, Ју томе, да би се извесна количина горива у јединици времена сагорела, те да се развије у томе времену по| требна количина паре, треба да је за нижи слој површина огњишта већа, у Колико то ширина колосека, | и лако руковање ватром дозвољавају. За локомотиве дозвољени су 5 парних машина, јер се парном дуваљком промаја повећава и усље просторе између комадића горива.
Ваздух, нужан за сагоревање горива, долази између пречага огњишта, и површина међупростора, између пречага огњишта мора бити равна површини међупростора између комадића горива, да би ваздух што између пречага уђе могао сав проћи кроз међупросторв између комадића горива. Према томе величина размака пречага управља се према величини комађа горива: што је гориво крупнијег комађа то п размак пречага сме бити већи, аза ситније горивоџ пречаге огњишта морају бити ближе једна другој. То мора бити и с тога, што би кроз велике размаке чзмеђу огњиштних пречага пропадао много ситан угаљ, те би се
тако губио у штету и огњиште би се оголило, усљед чега би ладан ваздух улазио п штетно утицао на пећ и на грејне цеви,
риво мора бити слој на огњишту нижи (за ситан угаљ ви-
и виши слојеви но за котлове осталих А ове ваздух брже пролази кроз међу-
За камени угаљ специфична тежина без обзира на међупросторе између комађа (т. ј. замишљаар Јући да су и ови међупростори мопуњени каменим угљем а не ваздухом) износи з,, а с обзиром на међу3 просторе између комађа (т. ј. рачунајући да су ти међупростори испуњени ваздухом, као што у ствари и
јесте) специфична је тежина з. Међунростори износе дакле о АЕ или у деловима укупне површине горива
2 2 - а ИН ТЕ 4 А МА ои 5
1 За локомотиве узима се У средњу руку за камени угаљ у == –—-
На исти начин налази се кок:: па == (о (Ае 0,6
% код локомотива узима се за коке т = 0,46—0,5.
Овај нам разломак у показује, који део од укупне површине горива на орњишту износе међупростори између појединог комађа, горива укупно увети. Овај нам број тумора показивати и који део од у-
купне површине огњишта, износи површина размака између појединих пречага огњиш
та, узев све размаке скупа, Ако дакле са () означимо
укупну површину огњишта (замишљајући да размака између пречага и нема) онда је т1.0) укупна површина размака између пречага огњиш
духа кроз огњиште; ако даље означимо са у мет, и са Д= 1,8 кгр. тежину једног кубног метра ва
огњишту и најзад са В количину ваздуха у кгр мора бити |
2 | ш. 0. у. 60. 60. 18 —В. 4
та, т. ј. укупна улазна површина вазу секунди брзину, са којом ваздух између пречага улази здуха, а са (1 количину горива што за 1 сат сагори на
нужну за потпуно сагоревање 1 килограма горива, онда
тежина множине ваздуха која ва 1 сат прође између пречага / __ је нужна да се (+ кграма госа брз. у мет. у секунди
тежина множине ваздуха Оз (
рива сагоре за 1 сат. Одатле је опет
ето 60. 1,3
О В '
Брзина у, са којом ваздух улази између пречага огњишта, с
размерна је висини Л слоја горива на огњишту, ми морамо дакле ставити
у = Сопз. Л
Иекуством је нађено, да је за камени угаљ (Сопв
6 = 18. Узмимо даље, прпмера ради, да је висина слоја горива Л = 0,8, онда је у — 18.0,
8=8,9 мет. у секунди, а то је већ јака промаја,
Кад заменимо В — 15 кгр. и у = У горњем изразу за 70 онда се добија за камени угаљ да