Srpski tehnički list
— 416 —
цама око 900 милиона душа. То јеу години 1905 порасло на 1250 милиона. Ако буде број путника растао и даље у овој сразмери, он ће порасти у години 1916 оакле за идуће 10 година на 2550 милиона путника.
На основи ових података одбор изводи, да се треба постарати за повећање саобраћајних срестава која су сад у грађењу, нарочито у Бруклину Вгопх-у и Масћаап-у. Рачуна ве да ће за Брунклин бити потребно још четирица за |Масћабап — Вгопх још неких шест пруга с четворогубим колоселом.
).
Из „Вијести хрватског друштва инжињера и архитекта“ саопштавамо ове интересантне белешке:
Морска плима као произвођач снаге. У КовК]јап-у гради се на морској обали резервоар у коме ће ве вода задржавати кад наступи плима. Ова ће се вода употребити са компримисање ваздуха, а овај компримисани ваздух за покретање мотора у Кескјап-у и околини. Резервоар има запремину од 260 хектолитара амплитура морске плиме износи 3,66 м, те је према томе срачунато, да ће овај построј давати 500 коњских снага, свакојако за 24 сата.
,Ј.
Прогноза времеча у Америци. За прогнозу времена у подручју Североамеричке уније основан је у Вашингтону централа, која прима метероолошке податке из 200 станица, што су раздељене по целој држави. Прогнозе се састављају сваки дан из јутра и важе за 36 == 48 сати у напред, и публикују се у 2500 дневних листова. Џутем телеграфа и телефона, добијају и фирме (велики усамљени поседи) у некојим државама свако јутро већ 30 минута по објави прогнозе у Вашингтону садржај прогнозе а сваки капетан брода североамеричке уније упозори се кад прети каква олуја и прима ту вест већ 45 минута после издања прогнозе у централи.
Држава троши годишње на издржаваље метереолошке централе и расутих станица шест милиона марака зато што се прогназама спречавају елементарне штете.
ну и 160 о —0О "бду“- (об ето РОВ КЕ 507 а 200) ПА ла. 4 8 5 О Еле [5] Е = = каје Вие ов: е|е о е о е- јео Г 5 < јРешет о о о':о [о о |5г. | „гјт22 22 зао јо 5 чо|гзгз| с о а «х = «~ јо Ме 5 "| раса ~ с осох с = с МЕ ЕУ ај СО ОИ ОЈ О 635 || 5: ~ О = о с ~" со о о|> = 5 – + + + + + + Њ за бо блЕо 5:58 2" 54 Б- а = ешкон со“ “> о био 525 ) со ло с~ со о со а. 27 гв|о< = за<о = ја јЕ ЕЦ Па о а о НО До буре“ =-—-с) => = 4 'боо Ба |2- 2јгеа ва ње | Бе > н Е4 > % о а об о. || (ЛЕ МОН Бе о У мо са су сч Ра —љМЉоО сО со~ л со ја с 5 Матија ву о ије = 1 с мо ~ + со |о е. = а |Ен 5“ о ЕРЕ то Е " Бо |Е то > с с = љо фро 5 – Х 5 офа се = Бо ефе = РОВ ИВ 2 јон а та без а со ја = 4 215 СДОНОХ -60. 30 Ра ој Е |“ о Ез = Ф < 2: го а | о, о о о а 6 с5 [6 ом т т з с (55 боб н св га бу 5 с оф сз Ф о < јен к опне Х пД ЛИ Ба БРЕ ит
Вести,
Личне вести
Указом Њ. В. Краља од 3. децембра ове год. постављен је за вишег 'инжињера прве класе Министарства Грађевина г. Душан Нинковћ и виши инжињер друге класе Министарства Војног.
Указом Њ. В. Краља од 83. децембра ове год. оглашени су за среске путове:
пут који ће се саградити од места званог Дубрава на путу Ореовца—Папанка, преко Сибнице до Четережа на путу Жабаре — Четереж — Петровац; и
нови пут који ће се саградити од окр. пута Књажевац __ "Пирот, преко Трговишта, Видојеваца и Балинца за државну шуму Глог.
Грађење бунара, налдрме и т.д. у окружној болници у Ваљеву, уступљено је Николи Блажићу предуз. из Ваљева, за 2245 дин. ниже за 33,77 дин. или 1,489/0.
Маљенски пут, од км. 0,000 до км. 12,500 и лут од Тврдића до Жидовине у окр. ужичком у дужини од 4 км. израдиће сепо пројекту окр. самоуправног инжињера г. Ђ. Јевтовића, са широном пута од 5,50 м. а ширином шљунчаног застора и калдрме од 3.00 м.
Предрачунска је сума 10,40 дин. од једног дужног метра израбеног пута.
==
Власник за Удружење Срп. Инжењера и Архитекта Нестор Манојловић, начелник Минист. Финансија у пенз. Одговорни уредник: Драгољуб Мирковић инжењер, упргвник београдског водовода, Авалска ул. бр. 13. Птампарија К. Грегорића и Друга — Београд. Узун-Миркова 4.