Srpski tehnički list
— 246 —
који је лошији или да напусти један мајдан као неиздашан само ако му је други у изгледу где ће га вађење мање стати, док му је квалитет самог последња брига,
Добро је најзад водити рачуна о радионицама и магацинима предузимачевим у којима он и како чува материјал (дрво, цемент, кречи т,д,
Закључак
Грађевински дневник је дело колико озбиљно толико и корисно, и никоме који хоће да мисли његов значај не може измаћи испод очију.
Зато га треба водити брижњиво и савесно, тако да сваки заинтересован у њему може наћи поузданих и тачних обавештења о ономе што тражи.
Грађевински дневник, зато, треба да је у краткој, збијеној форми написан; у мало речи да да оно што деонични инжењер, савестан и брижљив сматра да у њ треба да уђе.
Такав Грађевински Дневник биће права, документована историја извршених радова у једној деоници; такав, он ће бити најбоље мерило рада и утошене енергије деоничног инжењера, па према томе, и мерило награде коју он заслужује.
ПАРИСКЕ ПОДЗЕМНЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ.
(продужење) Станични прилази и степенице. 1. Прилази
На прузи бр. 1. на неколико постаја њеног и: сточног дела и још неким местима прилази су обележени сасвим особеном кућицом која је сва у стаклету. МИ зидна платна и лепезаст кров обложени су жуто-мрким стакленим плочама. Кад наступи сумрак онда унутрашње осветљење једва продире кроз
мрко стакло, што даје неку особито чаробну слику,
а то је с практичног гледишта врло добро, јер привлачи пажњу публике. Једна таква кућица стоји над степсништем станице Ропе Машо!. Висина слемена над земљом износи +09 м. Противу оваквих кућица, обложених са свију страна, било је много протеста с разинх страна и ако је за то израдио пројекат један чувени архитекта. Зато су доцније игостављене облоге зидних платна и задржат је само кров и гелендер. Оваквих кућица има код станице Фаге де Гуоп и Нојеј де УШе. Кућице мање падају у очи јер се призиру, немају околних дуварова већ једино кров и скелет. Тај модел хтело је друштво да промени и на другим местима у интересу публике, али општинска управа то није одобрила из естетичких обзира на прузи Сћајеје! Рјасе де | Е(оЏе као за и одвојену пругу која од Рјасе де
' ЕкоПе води ка Ттосадбго и ка Роне Рапрћпе. За те пруге прописала је општинска управа само лаку и сразмерно просту гвоздену ограду. |
Код прилаза горе поменуте врсте с оградом постављена су спред два висока двоздена стуба, лепо украшена, који носе натлис „Меторошаш“ а понегде и име станице. Овако просто израђен је и прилаз за станицу код Раја Коуа|-а. Такав прилаз нн мало или врло мало ремети општи изглед улице. Прилаз за поменуту станицу постављен је на одвојеном перону (острву) на средини једне мале пијаце на којој је необично жив промет кола ипешака. Тај је тип сад потпуно усвојен.
Има и извесних изуззтака. Тако, на линиији број 1 прилаз ка главном степенику станице Ти:јепез могао се уметнути само на једном тротоару улице Кие де К!уон и то само у ширини од 1,5м, Тротоар је уза саму јавну градину Тиљерија. Пролаз је припијен уза саму високу ограду градине, те је услед тога с једне н с дуге стране прилаза по један врло узан гелендер.
Овим зацело најужом грађевином за јаван саобраћј прошло је 1903 године 27/, милиона људи.
На Рјасе де Та Сопсогде постављен је прилаз у потпорни зид ограде Тиљдријске баште. Зато је потпорни зид усечен. На зиду је усечен натпис ста-
| нице, а главну пажњу обраћају публици две елек-
тричне лампе.
За станице у усецима морала је општинска управа по нужди допустити да се над степеништем
| подигну кућице, јер је ту и иначе место за давање
путничких карата. Ове су кућице и веће и друкчије опремљене но кућице на прузи бр. 1.
Друштво плаћа општини по 10 динара годишње за сваки квадратни метар заузетог земљишта за све време трајања концесије,
2). Степенице.
а). Код подзеаних станица.
На свима међустаницама једне степенице служе за оба правца вожње. Степенице су широке 3 до 3 и по метараа на близним станицама 4 м. Имају 18 до 25 ступњева и њима се силази у предсобље дугачко око 7 т. У том предсобљу је шалтер за ку повање карата и продавница новина. Закупац продавнице је дужан да путницима размењуј: новац без накпале како би путнрци могли по пропису имати спремних 15 пара динарских за Џ место или 95 пара за 1 место; јер продавац карата нема времена да даје кусур Близу билетарнице стоји чиновник који бу пи карте, Одатле улазе путници у ходник 13 мстара дуг а 2,65 до 2,750 широк, Из овог ходника доспова се на степеник за најближи п.рон На други перон доспева се другим ходником изнад шина; ходник је дугачак 14 метара а лежи у висини првог ходника. Од поменутог ходника доспева