Srpski tehnički list
— 301 —
дакле за додатак 5== 109, 200, 300, 40, 50", _ 609, 709, 809, 90%, · 10096 добија се УМ = 27.8, км/с 55, УВ 214 120 1877, 1269 16:7, „ 15:8, 15, И “ = 8.24, 3:12... 3'08. „. 2,95, ' 2:9 2645 72:80. 2780. 2,72, 272. Ове су вредности пренете у слици 2. Линија АС На исти начин израчунате су и остале линије: представља линију отпора за разне брзине, а за њи Са О о ви хоризонталну и праву пругу. из сразмере аоое зет па: 1.78 Из напред поменуте формуле за израчунавање | са 2:79 + 8 вучне снаге, унесене су у исту димензије локомо- | 8. У НЕОНА љета = 219 ит. д.
тиве сер. 361 378 52:73—10 Пена (ара. -- == ( 7 40 ) х | (1:88 + 599.) х 0996 х 88:5 : За) во | У
па је добијена : За основну брзину У = 15 км./с вучна снага 2 = 3130 кгр. За основну брзину У = 20 км./с. вучна снага 2 = 2630 кгр. За основну брзину У = 25 км./с. вучна снага 2 = 2340 кгр. За основну брзину У = 30 км./с. вучна снага 2 = 2140 кгр. вредности пак вучне снаге за разне основне брзине унесенс су у формулу:
2 2 == ——— . тр те су за: %
М =80 25 20 15 км/с добијене ове вредности за
2 == 34 8.706 4.18 4.92 кгр. по тони.
Ове су вредности у слици 2 пренесене те је добијена линија 2—0 (линија вучне снаге у кгр. за једну тону брута).
Пошто на Аранђеловачкој прузи имамо велике успоне — 220 — то су, према већ напред реченом, израчунате и остале линије вучне снаге 4, 6, 8....922 које одговарају тим истим успонима; Тако за успон 49/,, позната нам је у продужењу линија СВ тачка 4, од ове почетне тачке добијене су и остале тачке на тој линији, помоћу сразмере
„СА хм + х 5 ОДЕ
а а 71,36 с2 2—(СВ-+82) 4,9
[Н. пр. тачка т на линији 4 добијена је кад је умножено 1'36 Х 2 = 1'36 Х 4:18 = 5:7 (тачка т одговара брзини 20 км/с, а за ову брзину 2 је = 4:18); а за тачку п је 1:36 Х 37 = 5:06]
престављење су све на слици 2.
По добијеној слици 2 рачунато је трајање вожње огако: Отвори у кривинама претворени су у успоне тако
о
да: кривинама од 70т, 80, 90, 100, 125, 150. 200, 250, 300, 400. одговарају
успони од 5.890 БР у Абе о 3 Вој 3 ар 259 18 у А Тадеј О 99 је
1. од Младсновца до Грабовца, где је највећи успон 10, оптерећење је, воза 210 тоне (узето из сл. 2. над тачком 10.)
а ови успони 09, на дужини 5.645 км О ај» 5 0.660 ,„ ДУ окт “ 0.688 , 109 о » > 1.500 „
За рачунање трајања вожње узета је линија 10 која одговара највећем успону на том делу пруге 109, Како линија 10 сече апсцису (А—О0—22)
| на успону о 4%/, то је, на успонима до 5.4%/ задр-
жата основна брзина 30 км/с., према томе додатак за повећање дужине односно трајања вожње до првог успона није узимат. Из = = Г, (1 + 5) где је М = 30 брзина у км/сЕ == трајање вожње у минутима: |ев с ера Бар (1 + 5) 80 добија се трајање вожње за успон: Ој, +==2.5.645 (1 + 0)=2.5.645 11.3 мин 59 !==2.0.66 (1 + 0)= === #8214, 7'јо !==2'06.88 (1+0.30) - 1376 1,3 =177 „ (за овај успон дат је додатак 5 == 309 зато што линија 10 сече управну за успон 7'%/ У тачки која одговара додатку 307) о) Одо Е = 2.155 (1+1) 30 Х 2 За почетну убрзану вожњу из полазне и за успорену вожњу у долазну стапицу узето је по Аустр. прописима . г5, , == 8.00 мин. Трајање вожње од Младеновца до Гравоваа . . .'.. 2.) Од Грабовца до Копљара За највећи успон 229, принадлежи бруто од 100 т,
6.00 мин.
23.29—4/.==28 м.