Starmali

116

Абуказемов календар. Мај. 21. У торонталској жупанији опет се један трговац удавио у — чивутском џепу. 22. Г. А. Сандић је својим говором на занатдијској скупштини показао, да је заиста прави мајстор, а говор му је био ремек. 23. Овамо вичемо на луксус, свилу и кадифу наших новосадкиња, а овамо опет хоћемо да подигнемо с в и л а р у у Н. Саду ! 24. Један странац приметио је у сентомашкој цркви, како је предикаоница чиста и нова; мора бити да се слабо штрапацира. 25. Бизмарк има сада више бриге него косе на глави. 26. У Загребу се покреће нов лист „Брана"; заиста је њива хрватске политике тако грбава, да је нужна брана да изравњава. 27. Једна галантеријска, помодна и белог есп а п а трговина препоручује своје богато стовариште црних штофова и флорова за фамилије, које су у жалости. 28. Један сентомашанин је прорачунао, да кад једно „Богородице дјево" кошта (код поп Симе) 5. фор.. онда „Вјерују" стаје равно 37 фор. 63% новч. 26. Оне нове кутијце за палидрвца, што се праве на форму р е в о л в е р а, забрањују се за Р у с и ј у. 30 Један брат новосађанин, који је три дана и три ноћи пио у сватовима, отишао је у Сентомаш да се мало одмори од пића. 31. Исти брат се тамо врло добро владао и био је врло красан, особито у повраћању (из Сентомаша). Загонетке и решења, 11. Каква је разлика између „Пестер Лојда" и чегртаљке? Чегртаљка чегрће само у јесен, кад је зрело грожђе да плаши чворке, а „Пестер Ј1ојд" не престано чегрта и кад је грожђе кисело. 12. Каква је ра:иика између улизице и обојка ? Улизица се савија око велике госаоде, а обојак око ноге. 13. Каква је разлика између Дра Нике Максимовића и ђака ? ђак чита лекцију своме учитељу, а др. Ника чита лекцију министрима. 14. Каква је разлика између мађарских шовиниста и болеспика? Болесници пију у кашици воде своје лекове, а Мађари би да попију у кашици воде народе. Аб.

„Недељни лист". У 7. свом броју доноси „Недељни лист" опет по сриске читаоце врло важне новости. Н. пр. Јавља нам, да је 18. маја био у Мармарош Сигету „земљотрус водене природе". Јавља нам да се у Пешти ово дана у пивници потукли солдати. Јавља нам да се у Шарошпатаку заљубио неки касапски калфа у једно лепо девојче, ал пошто није имао новаца да јој купи прстен, морао је од своје мајсторице украсти бурму. Јавља нам да се у Дебрецину убио неки препарандиста III. разреда. Јавља нан да се у Полтару спаилуку барона Берата појавио (не мојте да се уплашите) — међед. Па шта мислите колико је дугачак био ? — 218 цетиметера. — А шта мислите какве је боје био ? мркоседе. и т. д. Немојте се даклем чудити ако у ком идућем броју „Недељног листа" нађете и оваких новости: „Јуче у 5 сати по подне видела се у Киш Керешу дуга." „Прошле недеље изгубио је Халашки јурасор на променади жврк од мамуза." „Други дан дова родила је куварица Тиса Хеђешког капелана здраво мушко чедо. На крштењу добило је име Аладар." „У Мађарујхељу држали су берберске калфе мајалес том је приликом један мајстор изгубио на фарблу „форинту и 15 новчића." Поред овако велеважних новости из Мађарских места наравно да се не могу бележити тричарије из српски крајева. Н. пр. адреса коју су новосађани са 700 потписа предали народносним посланицима. Шта се то тиче срлског листа и српске публике. Из овога свега види се да „Недељни лнст" није нокренут масла ради, него да је он у данашње време, заиста био прека потреба — Јаши Игњатовићу.

Ма1>ар и Србин, Мађар. (Пружајући закон о насилном учењу мађарског језика.) Ево ти, комшија, на! Да не кажете да ми од вас умемо само узимати, а да вам никад ништа не дајемо. Србин. А зар ви то нама баш дајете, или нам можда само а зајмљујете ? Мађар. Дајемо, комшија. дајемо. Јер тако што не желимо да нам ни ви, ни ваши рођаци икад вратите, ни нама ни нашим унуцима. Србин. Е па фала, брате! Што ти нама шаком, бог теби каном ! Брцко.

Да не чује муж, Госпођа А. Ја кад чујем песму „Збогом немарна душо", све ме нестаје од милине. Госпођа Б. ћути да ти муж то нечује, јер ће ти онда по цео дан ту песму звиждукати.