Starmali
„СТАРМАЛИ" БРОЈ 4. ЗА 1880.
29
зналица!
Спнра. — ПГга ти опет сад пада на памет? Ћ.ира. Ја сам увек држао, да је манастир Кувеждин у Срему, а сад видим да је у бачкој дијецези, Спира. Ко ти је опет то слагао ? Ђ. и р а. Није ми нико слагао, него сам се уверио мојим очима, или управо рећи ушима. С п и р а. — А како то ? Ћ.ира. — Ономад сам био тамо баш кад је ■била служба божија, па онде у молитвама — „Спаси Христе" и т. д. не спомињу патријара Прокопија, као што је свуда у Срему, него владику Анђелића, а он знам да је бачки владика, а не сремски. Спира. — Хм, хм, калуђерски послови!
Жира. — Даклем Ужица је највеће место у Србији. С п и р а. — А како то може бити ? I! и р а. — Овај час сам био у администрацији „Јавора" па сам видео даиз Ужицеима вкше претплатника него ма у којем другом м е с т у; та више ного иначе у целој Србији. С п и р а. — Е гле, молим те, а ја сам држао да у Београду има највише интелигентне публике! Из Сентомаша, Штованом ,,млађем грађанству" у Сентомашу. Кад дајете „Беседу" у корист школском фонду зашто сте нас искључили, кад смо ми натај фонд већ и по старости нашој више приложили него ви, од којих вас има који су јуче дошли у Сентомаш? Старије грађанетво.
У ш т и п ц и. д „Обзоров" уредник Мишкатовић, коме су ђаци луаали прозоре, уздише у уводном чланку, што су укинуте батине за униве рзитетске ђаке. Онда ба требато и ђаци да се вајкају, што по предлогу на крагујевачкој скупштини нвсу усвојене батине за уреднике (па да су то после и друго државе примиле). 6 Новине ништа не јављају, али смо ми ево дознали, да је у карловачком магистрату била не давно реш тау рац и ја. (Т. ј. за време „Беседе", која је у магистратској дворани држана, служиле су канцеларије магистратске за рештаурацију, где се јело и пило). §. Кулсшнска онштина смањује своме свештенику плату, мотивирајући, да му није нужна тако велика плата, јер нема деце. Добро би било да други пут још у „стечај" метне услов, да попадија не сме рађати, или нека узму калуђера, он нема н и к о г а, па му онда не треба н и к а к в а п л а т а. □ На позивницама на сентомашку „Беседу" стоји да „беседу" приређује „Млађе грађанство" у Сентомашу. Без сумње је штампарском погрешком изостала реч „српско", а то би било нужно, да гости знају коме иду на весеље.
Новине доносе глас, да се в у л к а н В е з у в комеша и да хоће опет да почне беснити. Но ми смо извештени, да и у У здин у има један Вудкан, који онде већ од пет година бесни. Али с овим је лако, њега је вармеђа преместила у Ечку (за бележника), а Везув би ваљало послати гдегод у Мађарску за солгабирова. -(- Из У— а смо добили Фотографију некаквога Арсе Немилорадовића са великом бургијом у руци, видиио из тога да је велики бу ргијаш. Нека се чувају браћа У—ци тога Арсеника, јер с отровом се није шалити. = .,Обзор" завршује један свој уводан чланак овако: „Славосрбом штрик о врат"! Да „Обзор" пише такве у в о д н е чланке није нам чудо, али да српске читаонице и српски грађани такав лист и после тога могу да држе и плаћају томе се већма чудимо него свима осам чуда светских.
Нова пословица, Ово дана женио се у Београду неки поматори Адам и узео за жену неку сироту, младу и лепу девојку Еву. Неко од около отојећих приметиће „Боже мој, ко је кога преварио?" — А један шаљивчина одговори: „До сад су увек говорили, да је Ева преварила Адама, а овди се може рећи да је Адам преварио Еву."