Starmali
„етАРМАЛи* БРОЈ 23. ЗА 1882.
181
Ћира „Немојте никада багателисати снагу иротивника јер ћете увек Оити нобеђен." Спира. То је здраво паметно речено, — а ко то вели? Ћира- То веди, „Видело" у своме 115. броју. Спира. Видиш то је најпаметч. ни Ј а Р еч »Виделова® — на и ту ^— је другом дао, — а ако ишта друго то је бар требао за себе задржати. Ћира. Знаш ли ти ко је најстарији човек данас на свету ? Спира Не знам, ћиро, али волео би да чујем. Ћира. Најстарији човек живи у Београду, и то је главом госп. Мојсије, администратор митрополије. Честитајући Њ. Величаиству краљу Милану имен дан, вели оп овако: „После петвекова, Промисао вечнога Бога, ставио ме је у ту срећн у п р и л и к у, — и т. д.
А6.
Бранитељ православља. Католички Хрвати увели су неке католичке обичаје, које зову „свибааске побожности", којима је предмет католичанско „Срце Исусово" и М ар и ј а." Београдски „Хришћански весник" вели, да имају потајно друштво. Ово је употребило некакву Еу-
фросину Обрадовић у Гор. Карловцима, и да ова отвори свибањску побожност — Ма1-Ап(1асћ1; и у нашој православној цркви у Карловцу." Пође вам она од куће, да тера ту католичку пропаганду, но свуда је отераше. Али она не мирује, него се обраги на господина Германа Анђели ћ а и он јој са своје стране одобрава то. Ево читајте његово писмо, наравно на туђем језику: „Ггаи Еићозте Оћгасктс, Виг§егте1б1егз-т1;1;№е Носћ№"оћ1§ећогеп Саг1з4а<11. 1сћ ћаће <Ие Ећге 1ћпеп аиГ 1ћг ^ег^ћез ЗсћгеГћеп уоп 29 Магх 1. Ј. ћбШсћ ги егтЛегп, Даз 1сћ 1ћгеп ТУипзсћ, <1ег 8егћ1зсћеи Ог1ћос1охепк1гсће 1П Саг1з1;а(1<; е1п МиМег§оМе5Шс1 чегећгеп ип(1 е1ие Ма1-Ап<1асћ1; з1;Шеп ги <1игГеп пиг ћПИееп капп". И т. д. (В. Хришћ. В. ст. 8. стр. 504. 1882. Је л' ти доста, драги читаоче, или би ти можда хтео још штагод више?
Виће боме разлике, ја! У „Виделу", екоро у сваком броју, стоји на првоме месту чланак под насловом: „Б и ћ е б о м е разлике, ја.' Ово је врло згодан наслов и онај, ко га је измислио више има заслуге за човечанство, него онај, што је изумео абердаров мидер. Јер с овим насловом може се многи и многи чланак започети. Тако н. нр. узмимо ове теме и питања : „Има ли разлике између Стојановог писања историје књижевности и склапања у г овора са Бонтувом? Одговара се чланком: „Биђе боме разлике, ја!" Како се односе садањи београдски министри према себи самима у ономе добу, кад је била омладинскаскупштина уБеограду? „Биђе боме разлике, јаЈ" , До сад нам је била Р у с и ј а за леђи, а сад су „Виделовци'' с њом раскрстили, па се А у с т р оУгарској приљубили, је л 1 то свеједно? „Биће боме разлике, ј а!" Је ли једно исто бити изабран за члана скуиш т и н е већином гласова, или насилно ући с а д в а и п о г л а с а у то законодавно тело 1 „Биђе боме разлике, ја!" , Је ли свеједко или ишла Србија са оваким кормилом унатраг, или с бољим унапред/ „Биће боме разлике, ја!"
0 п к л а д а, Ево шта Хумористикон приповеда: Три ђака сањала увек о неким новцима. Једаниут се опкладе они, ко ће оне идуће ноћи највише новаца сањати. Први рече (сутрадан кад су се састали): „Ја сам сањао, да сам видео читаву ливаду све самих игала, а ту беше неки човек те ми рече: Узми све ове игле, па ћеш их све потрошити шијући џакове за новце, који ће онда бити :воји а напуниће се новаца." Други рече: „Ја сам сањао, да је море дивит са мастилом, а ја да сам умочио у њ перо, те пишем цифре једну до друге дотле, док се цело море од мастила није сасушило и онда сам добио толико новаца, колико су те цифре у суми изнеле." „А ја сам сањао" — рече онај трећи — „да сте ви обадвојица умрли, а мене оставили за свога универзалног насљедника." Овај је последњи добио опкладу.
Нова и стара мера. Код нас влада још и стара и нова мера. Кад купиш кило меса или масти, а ти добијеш управо фунту; а кад купиш литру вина, а ти добијеш управо х о л б у. Вешта жена. „Што мене моја жена одева, то више нема!" рече од пре неко. „Кад погледим рукаве на мојој кошуљи, а ја прави Француз; кад погледим стан на кошуљи, а ја прави М а ђ а р, а кад погледим гаће, а ја прави Шваба!" То јест: рукави су му били врло узани, стан на кошуљи такав, да су му се видела гола леђа, а гаће узане и до колена.