Student
ЈОШ НЕПУНИХ ЧЕТРДЕСЕТ ДАНА ДЕЛИ НАС ОД ЈАНУАРСКОГ ИСПИТНОГ РОКА
Заостали испити су наш највећи терет који отежава нормалан рад
Још непуних четрдесет дана депи нас од јануарског испитног рока Преглед заосталих цспита иа Модицпнском и Петерннарском факултету и ДНФ-у Још непупих четрдесет даиа де ли пас од јаиуарског рока последњег редовиог испитног рока за студенте за заосталим испитима. Сту* дентима се јота једном да-је прилпка јвдипа и последња да у овом року лнквнднрају заостале испнте. Говорећи о заосталим пспитима на свпм нашпм факултетима, морамо да копстатујемо две ствари: Прво:„врсме ноје иам стоји на Расположењу за спремање заостапих испита износи свега четрдесет дана;Друго; „број заостзлих испита је вилики, управо, оч је несразмерно ве пики у односу на број попожених испита, На Медицииском и Ветернндрском факултету и ДИФ у статистика заосталих исшгга даје пам следећу слику: МЕДИЦИНСКИ ФАКУЛТЕТ (заосталнх испита) V година; Патологија: — 4B, Фармакологија: 86.' Дерматологија; 136. IV година; Бакгериологија: —220, Фармакологија: —24 6, Фнзиологија: 78, Хистологнја: 35, Анатомија: 12. Ш година: Фшиологија: — 970, Хистологија; 530, Анатомија: —467. II година: Нз хемије, физике и биологије укупаи број заосталнх испита износи 920. ВЕТЕРИНАРСКИ ФАКУЛТЕТ I! година: Hnje положило ниједан испит из прве године: 38 студоиата. Положило само један испит: 61 студент; два испита: 11l студената; три испита: 168 и све (четири) испите: 91 студент. Узимајући укупаи број уписаних студеиата на другу годину —• .469 студе , ната излази да јо све испите положило"само непуна петина. П1 година; Положило само испите из прве године а ииједан из друге године: 121 студент. Положило само 5 исппта (из првс и друге године): 110 студената, по лоагило 6 исппта { нз прве и друге године): 64 студеита, положило све исппте (из прве и друге годнне): свега 22 студеита. Укупан број уписаних студеиата на rpehoj годшш Ветбрипарског фалултета износи: 361 студепт. Упоређујући ову цифру са бројем студепага који су на време положили све исиите, издазп да је иа трећој годлли план испуњен свега за 16%. IV гсдина; Нз троће годице иије по ло.кило ниједан гепит: 18 студената. Положило осам испита 6, а девет 6 студената, V година: Пема тачцнх цодатака. Д И Ф Укупан број студената ДИФ-а- изиоси. 188 Од тога; један заосталн нсгшт uua; 2 студепта; два: —5;
трш — l. четири 3; пст; —3 петнаест —l4 студеиата. Највише заосталш исцпта имају Албапци, због иеиоз навања нашег језика. Нз овог преглела заосталих ислита па Медицинском п Ветерпиарском факултету и ДНФ-у вмдимо ’да jf број заосталих испита велики, п да студенти ових факултета морају по светити озбил.иу пажњу учсњу, уложпти све своје снаге, како бн спремили заостале предмете и положлли пх у јануару. Овај испиттш рок је од отсудне ваншости. јер од успеха који студеити на њему покажу. завпси њихов правклан рад на npuмању u давању будућих редовиих
испита. Ниједан студент не може се правилно развијггд, односно стручно усавршавати, ако на време не положи своје испите, ако се не отресе заосталих испита - тога тешкога баласта који праги скоро све нашв студентв, u који је унгшио да је паш Уииверзитет испуино свој план свега за 28% • Да би се то постигло тј. да би се решили ових заосталих пс пита, не требају нам неке натчовечаноке снаге; довољно је да само мало више прилегнемо уз кљигу, да своје слободно време посветимо учењу н да, изпад свега, будемо упорип. Г. Вучковнћ
РЕЗУЛТАТИ НОВЕМБАРСКОГ ИСПИТНОГ РОКА
На Економском факултету изложено је 75 % од пријављених испита
Недавно су заврптсни новомбарскп испитн које су полагали само старити студепти. Од укунио 212 прнјављеннх испнта положено је 159, 36 је оду стало, а 17 пало. Лко се испитн посматрају само кроз прнзму приЈављенпх испита. онда је уепех добар. Иако се поновпло то да Је двапут више студената одустало него што Је пало, нпак је 75% испита положепо. И пе само то. него је и квалитет положепих испита веома добар, што се види из следећег прегледа: са 6 положпло 27 7 „ 41 „ 8 „ 43 „ 0 „ 28 ~ 10 „ 17 колоквирало из пол. економије 3
Tai:o ствар изгледа када се пог-матра само успех прпјавл.ених испита. Meh.VTHM. трсба посматрати иовсмбарске испите и са друге страпе: да ли је био довол.но велики број прпјавл.епнх испита? На то питап>е можемо одговорити ако упоредимо број студепата којп су имади право на полагање испита са бројем при Јављених испита. Па четврту годину уписано 299 студеиата, апсолвспата пма 290. а нма и известан број студената трећс годипе коЈи су такоћс пмалн право полагања. Дакле. прско 600 студепата имало је право полагаља. Да лн сала молгемо да кажемо да су испнти задовол.илн? Можемо да кажемо само да Је квалитет нспита задовол.ио, а да је кваптитст прнјавл.о них исппта Јако подбапно. Внше од 600 студената пријавило Је само 212 нспнта. Кад бн се узело да је 212 нспита прнјавило 212 студспата, онда излази да па три студента долазн свега један испит. Мећутнм. ако уз* мемо у обзир и то да Је било студеиата коЈн су приЈављивалн по два и три пспита, тада долазимо до закључ ка да су се студенти слабо користили овпм испитпим роком. М. Ђ. студент екоиоми је
ЗА ШТО УСПЕШНИЈУ ЛИКВИДАЦИЈУ ЗАОСТАЛИХ ИСПИТА
На Филозофском и Природно-математичком факултету предузете су прве мере
Насупрот оправданом очекпвању пашпх универзитетских власти у вези са редовшш полагаљем и ликвидирањем заосталих испнта студеити Филозофског и Прнродно-математичког факултета исиунилп су свој део плапа у првој годиии иаше ирве Петол>етке само за 29%. Главпи узрок овог неуспеха поиикао је са мартовскнм испитним роком. Последице допуштања овог испптног рока биле су пеуредно посеНиваље предавања и семпнара из осталих предмета и врло површно, на средњошколски начин, спремање оних испнта који су се у том року полагали. Запуштајућн тако већи део, најчешће главних предмета, студенти су се иашли у јунском н септембарском року пред полагањем баш ових занемарених и неуредно праћених предмста. Уз остале објектппио потешкоће овај испнтии рок, природно, дао је негативие резулатте: у ПОВу 1947/48 годину студенти Филозофског и Прнродно-математичко!
факултета ушли су са за 71% подбаченим планомСтручпн одбор Природно математичког и Фалозофског факултета, увећац због разиоврсности ироблема па великом броју својих група, прихватис се извршеља својих задатака усклађујући свој рад са целокуппим радом Народне студентске омладипе. Одмах после сзветоваша стручиог одбора студепата Београдског универзитета одбор je одржао састанак са стручпим руководпоцима и претставницима секрстаријата Народне студсптске омладипе на коме је створеп нови план стручпог рада у новој школскоЈ годнни. Организују се курсеви за све опе предмете који се иолажу у првом испитном року ове године а за чије спремаље недосхају уџбеници или који нису токгии годнне редовџо праћени тако да се осетила потреба за нзвесним додупама. Иародпа студентска омладпна мора повести рачуна.да редовно nox;iђаљв овнх курсева не иде на штету уредног посећпвања осталих продава-
ља и семинара што би оиег довело до слнчне ситуадије. Оргапизујући и ' форснрајуђп курссве, кружоке и репетнторнје као нужне вапредие мере, наша оргапи зација мора упорпо пастојати код студецата за редовпим посеђиваљем предаваља пружајући, нарочнто новпм студентима. највећу подргаку за што бол>и стручни рад и свакодневко контролншуђи посеђиваље предаваља и семинара. Већнна професора је обећала уџбепике и скрипта. Неки од љих| као што је случај са професором Тадиђем са историске групе, хође да својим студентима помогну што впше оргапизујући сами радне групе и репетиторије. На пницпјативу Комитета за научне установе, Унивсрзитет и впсоке школе стручип одбор ће оргаипзовати нову. чнсто стручну библиотеку за чије he отвараље Комитет датн пупу материјалпу помоћ. Секретарпjatti група саставпће спискове свих потребппх уџбеника, који се могу набавити, чиме ће се решити иитаље скупих уџбепика које сиромашни студентн не могу увек дг набаве. Семинарске библиотеке, почеће са радом ове педел>е. Стручни одбор јс предвидео и одржавање повремених састанака са професорима опда и на оним групама када је и где то иотребно радп заједиичког решаваља тежих проблема у вези са новом Уредбом, пздаваљем уџбеника и слнчпо. Но слушаоинцама Филозофског н Природно-математичког факу.иета ис такпуте су појединачне обавезе студенага у везн са даваљем заосталих и иаредннх испита. Дужноот паше оргаиизације биће да уредпо аоптролише n.tivoßO остварење. На већем већем броју група, тамо где је бпло потребно, органпзованп су курссви од којих некп већ раде док осталп почпљу следеће педеље. Тако па ис торпској групи раде три курса. па сдавистичкој два, гермапској један. На математпчкој групи сада раде два куроа док је трсћп курс цурс понавваља средљошколског градива, за који се осетила потребд код студената прве годште, већ завршеп. 0впх дапа, према договору студепата и професора отпочеће иека врста исиита из тог градива. Потреба за сличппм курсом осстила се и тта првој годнни физичке групе. Курс је opraнизоваи и отпочео је са радом. Међутим, има и некчх групз на иојима секретарнјати група ннсу до сада предугепч |ош ништа за спровођењс осих задотака, Тгкзв је случзј са биопошном и германском групом. По питању заостапчх на>спаби!е сто;и бмопонЈкз група ксјз имз 400 заосталих испитз тзко дз нз ссаког студента рзпззи по пет испитд. Од овог боо?а само из трећу годин / отпзда 315 испита. Умеето да код студената јача и учвршћује одпуку о потпуком ликзидипгњм "зосталих нспита сам је ззуззо став невероеања у могу! г идст испупретстојећих зздатзка, Нд секретарнјзту студептске омладпне. струмпмм •.•»борпма и самнм студеитима ie дд св.згодиввно коптролпшући игп\м..lвап в повогплт ид. ocTßapyiyhn потпупу евидепцпч’ о положеним и заостотчм испитпма п борпће се за ретовтто п-хећиваи.е ппедаваи.а п путто корипгћен.е иаигих биб.диотека учшге с-пе т;) у тгцчно школску годину уђе без иједног заосха-тог испита.
На математичкој групи се не користе прошлогодишња искуства
Од 58 прпјављепих студепата математичке групе, нацртну геометрију у јулском испитном року положило је само једанаест студената. • Уарок овог неуспеха лежн у првом реду у неозбиљном схатању овог испита код студената прве године. Већипа од њих, сматрајући испит из нацртне геометрпје доста лаким предметом, одлагала је лекцију за лекцијом, не савлађујућн граднво. Овакав њпхов став према овом испиту условнло је и сличио схватање старијнх студената, који еу говорилн да на овом испиту још пико иије пао. Кружоци, који су образоваип одмах на почетку, нису задовољавали Док се наједчим раДпло неплан'ки, на другима су руководиоии кружока старпји студенти предавали
перазумљиво и неприступачио. Поред свега овога пред сам испит у ју лу месецу, и професор Радојчић обећао је студентнма да he иа испиту давати „лаке задатке". Све то довело је до овако слабих резултата на дспиту из нацртне геометрнје. Осим то га, многн студенти одустали су п од испита из аналитичке геометрије, а ниједан од љнх ппје дао испите ич алгебре. У овој школској годишт још пишта пије учиљеио да Иови студеитп исбегну грешке прошлогодишљих студеиата. Кружоцн пз овог предмета досада уопште нису образовапи. Сту денти прве голине" као п прошлогодишљи нису пришлн озбиљно спремаљу овог предмета. М. П.
Студенти фармације ликвидираће у јануарском испитном року 60% заосталих испита
ТТрва годпка nwa свега три пред мста. Студепти су остављали тчеље за крај другог семестра и излазили на испите спремајући предмет за један или два месеца. Ове годпне, после лутања и трпжења новпх метода рада, прегџло се у новембру иа спстематскн рад. Оргатшзовап је семп пар из пеорганске хемије, којп ое одржава три пута недељпо. Од 170 уписанпх студепата, 120 погећуЈу овај семппар. Карактернстпчно је ла је број студеиата на предавањима псти, што зпачи да једап део omeната само формално поотојн на факултету. Онај део који посећује предавања и семинаре овбиљно се латпо учења. Веллку сметшу у овом раду претставља недоБОљпа средњошколска спрема, нарочпто пз мате матике. Показало се да прпликом решавања стехиометрпскпх задатака, студенти стају пред простим правплом тројнпм, а по пекад и мпожење и лељеље разломака претотављају тешкоћу. Студенти лруге године пемају заосталих испита п озбиљн > уче. али сви студенти су запали у исту греш
ку. бацилн су се па савлађпвање једног јсднног прелмета апалитичке хемије. Да бн се то нзбегло, органн зоваи је семпнар нз оргапске хемпје, којн he студенте припрсмнтн за i;o локвијум крајем децембра и за улазак v лабораторије. Оваква појава се нарочито штетно показује на вежбама из ботатгике које се пзводе без разумевања, из разлрга што се предавања пе прате редовпо. Ово ћс се ста њс свакако поиравити у другом семестру, када булу завршеие авалитичке вежбе. Алн студенти треба већ овог ссместра да почну са смстсмат скнм радом, да ue бп Запали у нсту грешку као н прошлогодпшња лруга гплниа. која је услед тога ушла у трећу годипу са 60% заосталпх пс пита. Ови заосталп исппти коче рал чптаве трећв годипе. Од, 200 студепата свега Је двоје каидидирало. а 23 имају по Једнп заостали испит Већп део пма по тпи заостала псиита. а постојп око 35% којтт н ма iy 4 илп б заосталпх . иопита, На трећој голПпп има три обпмтга предмета ћз којих иема упбетгцка. те је иеопходно да студеити присуствују
предаваљпма, а на иредаваља долази 50 —60% студеиата. Студенти су се озбиљио прихватили учеља и свакп спрема просечно по два прелмета за јануарски рок.ади ово иде на у штрб гра.дива треће године Четврта годнпа такође носи терет заосталпх испита. На овој години nocioje две одељепе групе студепата. један маTMi лео којп ;је дао пспите пз треНе годнпе и други део који пма заостале нспите из друге и трећеголцне. Слоболшт рогивп олакшавају рал овој годкпи. Сгудеити озпил.по уче. ади то је углапчом рад на ликвндппаљу заосталих исппта. Нрема салзшљим итгледима може се предвидети да ће у јапуарском [>ску бтттп ликвитшм но 60% заосталнх цепита. Момен талпо пред стулеите се поетавл.ају слсдеаи задапи: TpeV. : i ц четврта голипа да Цопрапи грешке у тичетте ра HTT’e. а ппва л лруга голипа ко’е P ;1 де р.вђ под сасвим сређепим и нормтдиим прилнкама, треба да се труде да не западие у исту грсшку. П. Бек
На Фармацеутском факултету свих осам кандидата положило је са одличном оценом
Група студепата фармацпје да.та је последњи заосталп псппт мпкробпологију. Свпт осам прпјавкеHiix капдидата иаишап су псппх и положилн. Љихопн одговорп заслужују да буду запажеип. Нарочи то добре одговоре дале су другарице Олга СтефановиИ и Бојапа Јапаћковнћ. Доцспт 'Буришић био је пеобично задово.жан звиховим одговором . п похвалпо је рад свпх капдпдата. ’ Од осам кандпдата шест је положило са оцсиом девет, а два са оцеттом десет. То доказује да су студеити правилио схватпли свој зататак и да се труле да доприиесу нзвршењу Петогодпшљег плана пе само бројсм положепих пспита, већ п впсоким ! квалитетом својнх одговора иа испиTU.via. С. С. i
РЂАВ ОДНОС ПРЕМА УЧЕЊУ НА ПОЉОПРИВРЕДНО-ШУМАР-СКОМ ФАКУЛТЕТУ
Недет.а је... Па по-т>онриврелном п* маљу у Дрвенки, група студепата треНе грдЈине долази да вежба предмст „машипе". То су опи који у јапуару треба да полажу. Мало нас је каже демопстратор свега 2в. а аа јапучрски pou обавезало се S3 да потаже маишне, Под тремом су сеЈалице. Демоистратор иаиоси план рада: прва ве.кба сејллпие. култиватори, друга жетелпде. косачиие. врта.тице. Збијамо се сви око сејалице, загле ламо је са свих страиа. Чује се дсмонстратор; „Сејалпце са кашикастим апаратом, paoirml-.n, саидук ча семе“. Прелазп гс ,па салм пшу за кромиир. „Ово је лигкоспд гапилица, ово бескпајнр плагно којс избапл је кром шф“. 1 „Пво какав је метанизам“. каже Јопа Симоиовић „ова два зу пчшшка, ко'и су у вези г* осовииом“. ’ Затнм се разгледа Фрсзер. „Бапт ■ сам сат добро разумела. а то сам толико иута читала у кљпзи и иисам схватила", каже једпа дру/арица. г ~Па оио Tirro виднш бол е Неш да за• пам'тш«.“ каже ioj друг. i Ono ге градиво попапл.а пми пичсмо грг, ,в?ће знаље. ОгеФг.мо да hei мо гигурпн :е изнћи па испит. „Ви \ели смо ссалнце и га тилпце, још ла : вцдимо вадке п дрл.аче“. каже ле t мопгтратор, „П прза је вежба за■ вршена“. Р. М.
Број 39
НАРОДНИ СТУДЕНТ
3