Svet
sao Stiv Zalijan, inače scenarista "Šindlerove liste". Tako je sve počelo. • Okb samog filma bilo je dosta problema. U prvoj verziji Harison Ford uopšte niie trebalo da glumi u filmu? To je veoma komplikovana priča. Džeka Rajana je trebalo da glumi Alek Boldvin. On je u to doba za "Dizru" snimao film 'The Marrving Man" sa svojom ženom Kim Besindžer, i übrzo su počele kolati glasine o njihovoj razuzdanosti i neobuzdanosti. Istovremeno, počeo je zahtevati sulude sitnice za snimanje "Patriotskih igara" - više teiohranitelja, više karata za ргеrnijeru, i producenti su odlučili da mu, jednostavno, ne odobre sve zahteve - samo da bi pokazali ko je gazda. Bolcbin je, takođe, bio uporan do кгаја i cela se konstrukcija počela mšiti. Harison Ford je u to vreme imao mogučnosti da snima film koji je zaustavijen u pretprodiikciji, jer je bio preskup, i naši su producenti počeli tajne ргеgovore s njim, S dnige strane, ja sam nastavio da nagovaram Boldvina da pristane, ali on bi mi svaki put ponavljao isto: "Nikad neču popustiti tim kurvinim sinovima!" Kad je defmitivno odbio. očekivao je da če mu sutradan doči producent i molečivo pristati na sve. L’mesto toga, rai smo seli u privatni "Paramauntov" avion i otišli do Harisona Forda, koji je odrnah pristao. Alek se izbezumio. jer to nije ni izdaleka očekivao. Pobesneo je, i to ne zato što je hteo da radi, nego zato što je ostao bez svog dela kolača. Taj je potez teško pogodio njegovu karijeru i misUm da se od toga nikad nije oporavio. ejeste li za vreme snimanja znali da će se raditi nastavak "Patriotskih igara"? Jesam, ali se tada još nisam bio odlučio. nego sam počeo snimati "SUver". Prva osoba koja je videla film bila je moja 11godišnja kći, kojoj uvek prvoj pokazujem filmove, jer je izvanredan kritičar. Kad je pogledala "Sliver", rekla mi je; "Tata, jesi U potpisao ugovor za sledeči film?" Rekao sam da nisam, a ona mi je odgovorila: "Рге nego što ikome pokažeš ovaj film, potpiši ugovor za sledeči!" Tako sam i pristao da radim "Neposrednu opasnost", gotovo iz nužde. • Рге nego što ste počeli snimati "Sliver", rekli ste da će "Niske strasti" prema njemu izgledati poput dečije igračke. Zašto se to nije ostvarilo? "Sliver" je bio moje veliko razočarenje. Viljam Boldvin i Šeron Stoun nikako se nisu slagaU. Stoun je bila užasno nervozna što u kratkom vremenskom razmaku snima dva slična filma. Mislim da joj to nije trebalo. Nikako nismo mogU pro■ nači ritam snimanja. Bio je to jedan od onih filmova - proklet
do кгаја, što je uticalo na celu ekipu. Producent je bio zloglasni Robert Evans. za koga sam se uverio da su sve priče o njegovom bludnom životu istinite, tako da mi ni njegovo prisustvo nije mnogo pomoglo. On i Šeron Stoun neizmemo su se mrzeli. Šeron je imala vezu s Bilom Mekdonaldom, jednim od producenata, prvim Evansovim partnerom, koji se onda s njim posvađao namrtvo. Scenarista Džoe Esterhas imao je vezu sa ženom Bila Mekdonalđa. I sve se to događalo na mom filmu! Šeron Stoun nije razgovarala s Vilijamom Boldvinom, izbacila je Evansa sa snimanja, imala je potpuni nadzor nad svakom scenom u filmu u kojoj je gola. Sve što bismo snimili, ona je prvo pogledala i onda odobravala koji kadrovi smeju ostati. Film je na kraju bio komercijalno uspešan, ali umetmčki dosta jadan, i rad na njemu bio je za mene veliko iskustvo. Snimajuči "Sliver", jedini sam put u životu osetio da radim, a ne da se zabavljam. » Ni snimanje "Neposredne opasnosti" nije baš prošlo bez problema? Nije, ali se mnogo bolje završilo. Kad sam pokazao "Neposrednu opasnost" svojoj čerkici, opet me je pitala jesam 15 potpisao ugovor ža novi film. Rekao sam da nisam, a ona mi je kazala; "Nemoj. Cekaj da ovo izađe!" Opet sam je poslušao, i bila ie u pravu. » Poslednjih godina živite u Los Anđelesu. Kako stc se privikli na američki stil života?
Nisam baš preterano "živeo", uglavnom sam samo urlao: "Akcija!" Kupio sam stara kuču na Holivud Hilsu, gde je nekad bio stari HoUvud, središte zbivanja 20-ih i 30-ih godina. Danas tamo niko ne želi da živi jer je četvrt puna cmačkih dilera. ali je nostalgija ipak prevladala. Stran mi je život novog
Holivuda, koji živi ua Beverli Hilsu okružen visokim zidovima i bezbrojnim telohraniteIjima. Ipak, živeti u Americi za mene je fantastično, jer sam doživeo potpuno novo iskustvo. Ne možete shvatiti koliko me fascinira svaki dan posmatrati holivudsku mašineriju, koja toliko dobro funkcioniše i osvaja svet. Oni su još jači od RimIjana, јег Holivud osvaja um, a
ne telo. Jednostavno, nisam mogao da odbijem priJiku da sve to vidim uživo. » Ne bi se reklo da ste suviše skloni holivudskom establišmentu? Holivudski estabiišment ne postoji. Establišment čine svi Ijudi koji rade filmove - i ja mu pripadam. Ne volira podele na
"mi" i "oni". Sve su to uplašeni Ijudi koji jedan dan rade multimilionske projekte, a već sutradan mogu završiti na ulici. Sledeče godine holivudski če establišment biti Kventin Tarantino. To je neizbežno, ali mislim da u tome nema ništa loše. • Šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za dobar akcioni film? Nema tu šablona, ali ja se trudim da akcija bude što uver-
Ijivija i spektakulami ja. Sebe smatram ponajpre šoumenom. Uostalom, počeo sam se baviti ovim poslom kao šoumen. Odrastao sam u gradiću u kojem bi se jednom godišnje održavala priredba na kojoj bi se skupljali farmeri i pokazivali svoje životinje; bili bi tu i svakojaid putujući zabavljaći, koji su postali veće zvezde od životinja. Ja sam za tu priredbu živeo celu godinu. I kad bi napokon osvanuo taj dan. mama bi mi dala samo dva dolara, što je bilo dovoljno da se plati gledanje 10 nastupa, a bilo je barem trostruko više onih koje sam želeo da vidim. Kad bih ostao bez novca, bila su samo dva načina da ih vidim: jedan je bio da uđem ispod šatora, a tu bi me često uhvatili, a drugi da i sam postanem deo šou-programa. Kako su zabavljači uvek održavali i malu predstavu ispred šatora da bi privukli Ijude, i ja sam im ponudio svoju pomoć. Glavni zabavljač naredio bi mi da isplazim jezik i na njega bi zalepio papirić, koji bi malo virio. Nakon toga njegova bi žena zamahnula vehkim mačem i prerezala papirić. Masa bi uzdahnula, a zabavljač bi im rekao: "Mislite da je ovo nešto? Čekajte dok uđete unutra!" Tačno se sećam osećaja kad bih začuo publiku kako zadivijeno uzdiše. Taj je osećaj bio toliko jak da je nadvladao moj strah da ću ostati bez jezika. Poželeo sam da i za mnom uzdišu, čak sam uspeo i to da ostvarim.
"Sliver" je bio moje ¥e!čko razočarenje. ¥iljaiw Boldvčn ž lersn Stours nikako se nčsu slagalž. Sloun ge bžla užasno nervozna ito и kratkom sresnenskom гажшаки snima dva slična fčlma. Mlslim da joj lo nlje trebalo. Nikako nismo msgli prsnasž rčtam snimanja. 810 ge lo jedan od onih žilmova proklet do kraža. ito fe aticalo na eeln ekipa. ProdiiGenl je bio gloglasni Hobert јушдз. la koga sam se nverčo da su sire pršče o пј§до¥olll bSndiioiti životu Istlnite. lako da mž ш niegovs prisiistvo nlje шподо рошорјо. On I пешпешо sn m innelL Žeron le žmala шш s Biloni Mekdenaldom. jednlm sd ргојашшја! prvlm Egansovlni hml m onila s njini aesvađao r t amittjo"
"Prva osoba koia је videla film | ’Sliver’, bšla je moja 11-aodišiija kćl, kojoj uvek prvoj pokazujem { filmove, jer je izvanredan I kritičar. kad je pogledala f ’Sliver’, rekla mi je: ’Tata, jesi li I potpisao ugovor za sledeći fiim?’ Rekao sam da nisam, a ona mi je odgovorila: ’Pre nego : ■ što ikome pokažeš ovaj film, potpiši ugovor za sledeći!’ Tako У sam I pristao da radim ’Nepšsrednu opasnost’, gotovo .j
40
fig I jr'/j i'j \Li Д ј } ј 'Жј [>] лКј ! Ж:ј пiiHi f 1 «в ™ 'TFJ'I Г " у IХн 4l: и f нЛ , Т цдВ
18.08,1995. Svet