Svet

okraJinski poslauik ı član zrenjaninske a gradske Vlade, u svojstvu gradskog ministra za saobraćaj, Milovan Đukanović (44), iako Je prvog marta ove godine pritvoren Zbog osnovane sumnje da Je radeći kao tehnički direktor "Autobanata" primao mito, Još uvek nije zvanično razrešen mi sa Jedne od svojih političkih funkcija, iz razloga, kako se po čaršiji priča, što socijalisti u Pokrajinskoj skupštini imaju samo jednog poslanika više od opozicije, pa se Đukanovićevih usluga još neko vreme ne rnogu odreći. Zliobnici dodaju da je Jedini pravi doprinos Milovana Đukanovića proklamovano] borbi protiv kriminala upravo tO, ŠTO se sam našao ıZza rešetaka, dan uoči kongresa SPS-a, koji Je onako zglaimurozno Srbiju poveo u XX vek. istražni sudija Okružnog suda u Zrenjamuu Bogoljub Stankov bio je vrlo kratak, izgovarajući se interesom iSurage: "Okružno javno tužilaštvo u Zrenjaninu podtnelo je 23. 2. 1996- zahtev za sprovođenijc istragc protiv Đukanović Milovana. biv-

šeg tehmičkoz direktora "Autobanata" zbog osnovane sumiije da Je izvršio krivično delo primanja mita. U svom zahtevu za sprovođenje istrage, zamenik okružnog javnog tužioca je predložio da se protiv okrivijenog Đukanovića odredi pritvor, zbog opasnosti da može uticati na svedoke. Nakon što je dobijen ovaj zahtev za sprovođenje isfrage, okrivljeni je saslušan 1. 2. 1996. i protiv njega Je određen prifvor.”"

Za porodično ime Đukanovića vezana je afera koja datira iz oktobra prošle godine, kada je supruga pokrajinskog poslanika „Hajnalka Đukanović (inače. {frizerka u invalidsko] penziji) pritvorena, a zatim ı optužena da je tridesetak svojih sugrađana, u periodu od kraja 1993. do avgusta 1995. prevarila za 250.000 maraka o čemu je "Svet" već pisao pre ne-koliko brojeva.

Na prvom suđenju koje Je trajalo tri dana. 4., 7,1 11. marta, optužena je priznala da je uzela "na zajam” oko 150.000 DEM. Okružni sudija u ovom predmetu Miša Popović, kaže da optuženu svi oštećeni ferete, ali da ona onim „Što „priznaje _ tih 130.000 maraka duga ostalo poriče, tvrdeći da od nekih "klijenata" uopšte nije UZImala novac, dok je nekolicini vratila pglavnicu, ostavši dužna dogovorenu kamatu. "Sud je odložio pretres jer Sc svi svedoci nisu odazyali pozivima, a frcba da se uradi i jedno grafološko veštačenje potpisa Hajnalke Đukanović na potvrdi jednog od oštećenih." kaže sudija Popović.

BRZOPOTEZNI RAZVOD BRAKA

Sedam dana pre hapšenja Hajnalke Đukanović njen suprug pokreće brakorazvodnu parinicu da bi brak bio u rekordnom roku razveden a gradski funkcioner "oprao ruke" od poslova svoje, sada već bivše životne saputnice.

Radmci "Autobanata" tvrde da je to bila farsa od razvoda (pošto Je ĐukanovIĆ, kao pragmatičan čovek uvek znao šta mu je činiti u određenoj situaciji) jer su bivši supružnici nastavili da žive pod prostranim zajedmičkim krovom, u dvospratnoj porodičnoj kući sa lokalima u prizemlju, saprađenoj nedaleko od upravne zgrade ovog autoprevozničkog preduzeća. Lokacija je vrlo atraktivna, a upućeni tvrde da je cena placa iznosila 20.000 DEM. Kao anegdota se prepričava slučaj kada je na direktno pitanje nekog radoznalca – od kuda mu novac da gradi kuću u vreme kada Je iflacija obezvređivala svaku zarađenu paru. Đukanović odgovorio: "Ne pravim ja kuću, ncgo moja Žcna i sin!'. Za ženu znamo čime se bavila, a njihov sin Je, kažu. imao videoteku a kao majstor rasvete a Jednoj diskoteci zaruadivao je i po 200 DEM za noč. Opgorčemi radnic, iznose ı neke detalje sa zajedničkog, "sidikal-

nog" letovanja pre dve godine. Prvo ini Je od strane generalnog direkora Jove Plavšića, kako kažu, nametnuto da leto provedu u Bečićima, jer Je sklopljen povoljan ugovor sa Jednom turistič-

· kom agencijom iz Vrbasa,

pošto se aranžman, Iako skup, mogao otplatiti u 20 mesečnih rata. (Ipak su Plavšić, Đukanović ı Almažan pokušali da izvrdaju plaćanje ı da letuju na račun preduzeća). Radnička klasa je mogla do mile volje da uživa gledajući kako im se tehnički direktor dovozi sa suprugom, u Jednom autu, dok ga prati "sin naslednik” svoJom novom "mazdom". Radnike je do besa dovodila "posebna briga" hotelskog osoblja za "mazdu" Đukanovića Jumora, Jer Je svakos dana uredno prekrivana belim čaršavom.

FARSIČAN UGOVOR SA TURISTIČKOM AGENCIJOM "RIC"

U upravnoj zgradi "Autobanata" nalazimo novu rukovodeću postavu. Vršilac dužnosti generalnog direktora Mitar Vukotić kažc da su od decemibra, kada je preduZeće preuzeto, do danas uspeli da bez ıjednop pozajmljenog dinara podipnu plate za 115%. da je uplaćeno devet novih autobusa beo-

gradskom "Ikarbusu" (čija se isporuka očekuje Krajem ovog meseca) ı da za ova tri meseca ni dana misu imali blokiran račun.

"Cinjenica je da naši prethodnici nisu dobro radili. Oštećeni smo Kao preduzeće za 1.500.000 dinara ugovorom Koji su naši bivši direktori sklopili sa novosadskom privatnom turističkom agencijom "Hic" kojoj do pre tri meseca nije fakturisana nijedna usluga naše firme. Po fom ugovoru, mi sumio kao firma imali nekakay "eKkskluzivitet", jer je pomenuta agencija

koristila isključivo naša vozila (a Što bi nas menjali

kad nisu morali da plate) a obaveza 'Autobanata” je bila da iznajmljeni autobusi budu tehnički ispravni. O ceni i uslovima plaćanja u pomenutom ugovoru nema ni reči. Pošto su naša potraŽivanja od 'Rica'" tako velika da bi mogla da se kupe tri nova autobusa, prvo što smo uradili kolega Mihajlo Erdeljan, v.d. tehničkog direktora i Ja, bilo je da tužimo tu privatan agcIciju, koja se, prema mašim saznanjima, vrlo lepo razvijala na račun ovog preduzeća. Sud u Novom Sadu jc doneo pravosnažnu prcsudu u našu korist, ali sada treba pronaći način da sc

18.3.1996. Svet ~

naplate naša nja."

O počecma privredničke karijere Milovana Đukanovića ispričao mi Je nešto VIŠE Mihajlo Erdeljan:

"Đukanović je u 'Autobanat došao 1985. Kao kadrovska ispomoć, jer Su bile uvedene privremene mere u jednom delu preduzeća — radionici — i kao čovek Koji je imao završenu višu saobraćajnu školu, smatralo se da je kompctentan za taj posao. Nakon ukidanja privremenih mera ostao je u preduzeću, da bi Kasnije bio postavljen za tehničkog direktora, zaduŽenog za nabavku nafte i rezervnih delova i na tom mestu je bio do prvog decembra prošle godine, kada ga je Radnički savet smemio." Još pre nekoliko godina radnici "Autobanata" su od svop generalnog direktora Jove Plavšića zahtevah da smeni Đukanovića ı šefa radionice Petra Almažana. Sada kažu da to nije učinio jer su sva trojica bili dobro ul gran tim, koji je rasturio Jedno od najboljih vojvodđanskih preduzeća, prelivajući novac u privalne džepove. Tek sada se neke stvarı otkrivafu, Jcr dok. Je stara parni lura bila na vlasti. niko uije smeo mizašta da se Intercsuje. Petstotrideset raduika ove autoprevozničke kuće Je sa-

potraživa-

mo moglo da sleda razvlačenje ı uništavanje društvene imovine ı da negoduje, ı to tiho. Tek unazad tri meseca mogu glasno da pitaju zašto Je Đukanović nabavijao šoferšajbne za autobuse u januaru prošle godine po celi! od 6.500 dinara, kad m je krajem godine cena bila 2.200 dinara. Sada se pitaju, glasno, zašto je nabavljeno pedeset skupih amortizera za kamione. kada "Autobanat", osim jednog "tamića", nikada nije u svom voznom parku imao kamione. Kadrovska politika ovog preduzeća je, prema rečima Mihajla. Erdeljana, poslednjih godina bila takva, da je zadovoljavala potrebe vode-

'Ćće "trojke" Đukanovića, Pla-

všića ı Almažana. Za šefa. računovodstva su postavi ženu sa srednjomi stručnom spremom, doduše sposobnu, čiji se posao svodio isključivo na prebacivanje određenih iznosa po nalogu jednog od "bosova" na određeni ŽIro-račun, a finansijski direktor Je Još manje bio upućen u poslovanje preduzeća, tako Je naknadno završio višu ekonomsku školu (pre tosa Je radio desetak sodma kao daktilograf u Opštini).

"Sve Što se našim bivšim direktorima desi — zaslužili su". kaže Mitar Vukouc. "I ako ih sud oslobodi optužbi, 'Autobanatu” višc misu pofrebni."