Svet
28:
10.'1996. Svet
GORDANA SUŠA, ureciniic VIN=e
Maske su pale!
Ova predizborna kampanja i medijska promocija stranaka su još jedna farsa u simuliranju tzv. političkog pluralizma, tačnije tu više nema simuliranja.. Tako se u udarnom. drugom Dnevniku 25 minuta posvećuje stranci na vlasti, a onda sebi mogu da dozvole luksuz da izborna hronika prođe u ogađivanju drugih stranaka. Posebno me uveseljava otkriće da su se čuvene zabavljačke televizije "Pink" i "Palma" počele baviti političkim marketingom. Maske su pale i sad Je svima postalo jasno da su i ti mediji pod kontrolom vlasti.
DUŠAN MIŠIĆ, foteoreporšer JUL rastura, radikali omanuli, |___ "Zajedno" ne postoji!
taciji. Pao sam u komu kad sam na nekom splavu slušao "Radio-Pink" i između
Jedno" ne postoji.
NENAD STEFANOVIĆ, urednik u "Dugi"
Bez obzira koliko mi je TUL politički daleko, moram da priznam da su vrlo profesionalno odradih predizbornu kampanju. Rasturaju u medijskoj prezen-_ narodnjaka čuo - JUL je kul i glasaj za sebe, nešto u potpuno drugačijem i
originalnom fazonu. Na drugoj strani, radikali su omanuli starim plakatima koji su nezanimljivi. a ako bismo sudili samo po tim stvarima, onda koalicija "Za-
MILAN ST. PROTIĆ, istori cir
Nemojte više, ko Boga vas molimo!
Medijska prezentacija pojedinih stranaka mi je prosto odurna, jer totalno iskrivljuje našu realnost. Covek mora da se upita kome to treba.
asmejana lica, svi su srećni i bogati, a toga u - našim životima nema, oni sve kao da vide u
nekim nakaradnim ogledalima i kao da se ozbiljno trude da stvore virtualnu realnost samo za sebe. Takav stil pokazuje da u koaliciji "SPS-JUL-ND" sede ljudi koji su totalno razdvojeni od nas običnih smrtnika. Imaju oni svoj lepi svet ı međusobno se odlično razumeju, a za nas, obične Srbe baš ih briga. „ Video sam spot nekih socijalista u kome nas ubeđuju - "mi možemo više". Coveku dođe da im odgovori - nemojte više ko Boga vas molimo i od ovoga nam Je muka. Na drugoj strani, opozicija kao da je odlučila da se ne pojavljuje na televiziji. To je pametno, jer pošto vlast zloupotrebljava ovaj medij ı oni su drugačijom odlukom mogli samo da joj se pridruže u mazanju očiju narodu.
opozicija ne može da se oglašava na televiziji Politika i na Studiju B. Cene reklamnog prostora su fantastične jedna sekunda - jedna ministarska plata. Televizija Pink je čak saopštila da ne prima uplate za političke reklame i ono što drugi smatraju za propagandu JUL-a, oni vide kao kulturološki projekat. Direktor Pinka je poslanički kandidat levog bloka na Novom Beogradu.
se epskim pešačenjem može pobediti lirska televizija. Odgovor smo već imali
prilike da vidimo u Albaniji ı Mongoliji, gde je udružena opozicija kucala na
vrata, a vlast preko televizije upadala u dnevne sobe i pobedila. Dakle, ne samo
teoretski veći empirijski skidanje Mek Klaunovih cipela od sedam milja nije
razlog da se na startu odustane od trke, pogotovo što oni koji imaju tapiju na
televiziju ne koriste baš u najboljem maniru uputstvo za rukovođenje. Oni se
isključivo oslanjaju na inklatacionu upotrebu televizije. To Je postupak Koji
megalomanskom količinom i ujednačenim ritmom postiže utisak uvračavanja.. Ubeđivanje prelazi u uvračavanje podsvesnih režnjeva habitusa. Međutim, često su kontraindikacıje posebno kad se pretera sa dozom. U jednom trenutku se cela. priča može otkriti potpuno nestvamom. Kao što bi rekao jedan seljak iz Krušeyca - pod jezik nema trnje. Daleko je bolje upotrebljavati televiziju pre-_ cizno dozirano. Efektnije je dati izvesni pozicioni procenat protivnicima kako bi poziciona priča delovala istinito. Ako nema realističkog balansa, nema ni“ poređenja koje Je osnov uživljavanja u jednu retoriku.
omete televizija.
Levi blok kontroliše 90% medija!
- Peta predizboma kampanja pokazuje j Jednu osobinu sa kojom se prvi put susrećemo - potpunu polarizaciju u pogledu korišćenja sredstava kampanje. Levi blok je preuzeo potpunu kontrolu nad televiziJom, 99% radio-stanica ı 80% novinskih. tiraža. Za razliku od kampanje 93. godine
Tako je opoziciji preostala samo pešačka kampanja. Osnovno pitanje je da li
Paradoksalno je, ali zaista tačno da će levica pobediti ukoliko je u tome ne
–
postoji ako je istina ona da što se nije pojavilo u medijima nije se ni dogodilo.
RADIVOJE BOJIČIĆ, aforističar "Ošišunog ježa" | Sladunjavije od kampanje prerade secermne repe! O -OF----F--—-–-Č-r ___ _
Kampanja koalicije SPS-JUL-NĐ je toliko sladunjava da je od njihove uspešnija samo kampanja prerade šećerne repe. Što se tiče koalicije "Zajedno", to uopšte n
| bi do Ena podelenalevii desni blok!
)dnosi na političkoj sceni su se umnogome promenili, što se odrazilo ina ovu ___predizbornu kampanju. Sada svi tačno · znaju na koji i kakav deo birača može da. se računa, pa zbog toga nema ni potrebe za obimnim ubeđivanjem i propagan-_ dom. Jasna podela na levi i desni blok već je izvršena tako da nas očekuje mirnija faza profilisanja političke scene.