Svet
IN & OUT
BOŠKO JAKOVLJEVIĆ, voditelj popularne emisije ~City” na TV Pinku i dobitnik Modnog oskara za manekena ’96 godine izdvojio je pet žena sa najviše stila dok je one sa OUT stilom „zbirno opisao”
IN 1 • VERICA RAKOČEVIĆ - jedna od retkih primera holivudske žene u uašun usloviina, žena koja ima godina koliko ima. to kod dama i nije bitno, ali u svakoj prilici izgleda dostojno osobe koja je u situaciji da. u neku ruku. i diktira modni trend. Rečju, gospođa Rakočević je žena koja nikada ne prelazi grauicu dobrog ukusa. 3. DR/kGANA OGNJENOVIĆ - kreatorka koja definitivno diktira modni trend u Beogradu, bez obzira na dešavanja u iuostranstvu. Nikada ne rizikuje. a s obzirom da se uvek pojavljuje u sopstvenim modelima upravo to je i dovodi na ovu listu (kao i celu ekipu koja radi sa njom). 3 • MAREJA MAĆIĆ - devojka koja ne samo da je najbolja manekenka Jugoslavije za ‘96. godinu. već jepo mom mišljenju i privatno najbolje obučena devojka koju znam. 4. STAŠA KOLOUH - šminkerka poznata svim Ijulima iz modnog sveta; devojka koja prati sve najnovije nodne trendove u sferi odevanja. U svakom slučaju. uvek ostaje u domenu urbanog luka, a to na njoj izgleda upravo onako kako treba. «) • RUŠKA JAKIĆ - mnogi će reći da bi bilo pravo čudo da je nisam pomenuo, ali mi je sasvim svejedno. jer je ona svakako žena kojoj je mesto u ovom društvu. Ko prati njenu emisiju "Ljubav i moda" vrlo dobro zna zašto kažem ovo što kažem.
OUT Out su svi Ijudi sa estrade koji šlede stilove koji im, jednostavno, ne stoje. Definitivno mislim da poplava „jeftiniša”, pod čim podrazumevam plastične cipele sa platformama, bazar i butik stvari, perje, veštačke trepavićp i ostale slične „drangulije”, jasno pokazuju nfedostatak sopstvenog identiteta osoba koje to nose. Da zlo bude veće, tinejdžerke ih oponašaju, tako da po gradu srećemo devojčice obučene upravo onako kako ne bi trebalo. Kad ovo govorim, ne mislim - kao što to večina čini - isključivo na devojke i žene iz narodnjačke branše, već na korripletnu estradu, jer na prste možemo da izbrojimo one koji imaju lični pečat, pa čak i ako je to što nose preterano ili, čak, neukusno. Po meni, nije problem samo u' stvarima koje sam pomenuo... Može neukusno da izgleda i pevačica u perfektnom „šanel-kostimu” ili elegantnoj haljini, ako u tom izdanju peva o pašnjacima po kojima se, nipošto, ne šeta tako obučena. Do određene granice, još . mogu da razumem ako neko pravi jasnu razliku između scenske i privatne garderobe, pa čak i ako je ova scenska prenatrpana, kičasta, šljokičasta... U tom slučaju, takav izgled smatram jednim vidom kompromisa, jer je činjenica da te osobe ne nastoje da zadovolje ukus gradske publike, već se trude da se dopadnu svpjoj ciljnoj grupi. Ukratko, aut su klonirane izvođačice namera. Vi ste insistirali da napravim OUT listu, ali izgleda da je lakše odabrati pet dobro obučenih žena, nego u ovoj rriasi neukusa izdvojiti „najneobučenije”. Imena ne pominjem ne zbog toga što se bojim da bih se time nekome zamerio, već zato što mislim da bih bio nepravedan prema tih pet koje bih izdvojio, jer ko god bi to bio, ne bi bio ništa gori od drugih.
LJILJANA BLAGOJEVIĆ: LIČNO SAM NADI POPOVIĆ PERIŠIĆ PREDLOŽILA DA PODNESE OSTAVKU!!!
Razgovarala: Eva Ćubrović
MINISTARKA JE POKUŠALA DA NAM PIJAČARSKI PODVALI!
avese Narodnog pozorišta u Beogradu ашоеваимаии već danima su spuštene. Preko 700 zaposlenih. obustavilo je rad. Gluinci. balelski igrači. Opera. tehnika, služba obezbeđenja. saglasili su se da sa radom neće otpočeti dok se njihovi zahtevi ne ispune. tj. dok itn se ne obezbede normalni uslovi za rad. kako socijalni tako i oni opšte društveni. Jer kako umetnici ističu besmisleno je igrati predstave dok je publika na ulici. Upravnik Aleksandar Berček podneo je ostavku. Najveću pažnju, svakako. izazvao je zahtev za smenu ministarke kulture, Nade Popović-Perišić. u kojem se navodi da je socijalni status zaposlenih dovela do uvredljivog položaja. srpsku kulturu na katastroralan nivo i to zbog neuspelc kampanje u "godini kulture" i zbog toga što svojim ćutanjem u Vladi daje legitimitet kordonima ispred pozorišta. kao i zbog toga Što je svoj mandat koristila za ličnu promociju i brojna putovanja čime se ne promoviše nacionalna kultura. Ministarstvo se oglasilo i uplatilo deo novca. a ostatak obećalo najkasnije do kraja meseca, ali je to samo korak ka rešenju problema. Zahtev u kome se traži oslavka ministarke. ispred Sindikata. potpisala je glumica Ljiljana Blagojević. koja u raz.govoru za "Svet" priča o toine kako je proteš't počeo. ♦ Kako se umetnici snalaze ti toj oskudici? Ja konkretno. na scepu izlazim nenašminkana. Šta da vain kažem za balerinu kojoj su potrebne dvoje palika za predstavu. a pilaiije je da li dobije i jedne za mesec. Snalazi se kako ko zna i ume. ♦ Da se vratimo na sastanak. Dakle. motiv sastankaje bila nemaština u kojoj smo se našli. ali pošto se 2. februara uveče desilo ono batinanje na ulicama, morao je biti promenjen dnevni red i prešlo se u taj ncki etički odnos prema svemu ovome. Mi smo onemogućeni da radimo svoj posao. Nalazimo se na Trgu slobode. do nas dopire ono što se dešava. Ne možemo da ostanemo imuni. Ja, kao umetnik nisam psihički sposobna da izađem na scenu i ponudim nešto lepo, jer dok dodem do posla morant da prođem 4-5 kordona. Da bi mogli da radimo ini moramo biti siti i mentalno sposobni da kvalitet ponudimo publici. Država nam to nije omdgućila i zato smo morali da udemo u protest. Status umetnika je dovedeu na najniže grane. Uopšte, kultura nikad nije bila u jadnijem stanju. Ф Kako je došlo do ostavke gospodina Berčeka? Naš upravnik je na sastanku kojem je prisustvovala većina zaposlenih podneo ostavku isprovociran rečima gospode Perišić koja nam je
ponudila, pošlo upravniku ističe mandat da mi predložimo koga hoćemo za upravnika. To nas je uvredilo. ne zato što mi štitimo našeg upravnika. Mi ga nismo ni birali, već partija. Nas je to povredilo. jer je ličilo na jedno sitno pijačarenje. na podvaljivanje i sitno samoupravljanje. Pokušali smo da budemo zaustavljeni u jednom demokratskom procesu. Samo želimo da na čelo kuće dođe osoba od čuvenja i ugleda. ❖ Zatražili ste i ostavku ininistarke Perišić? Ja sam joj to lično ponudila na sastanku. posle. čega je to stavljeno na dnevi red i odobravanjem većine zaposlenih usvojeno. Mene lično je šokiralo da ministarka nije imala pojma o batinanju jer. je kako je rekla bila u Solunu. Ta žena je za vreme svog mandata spojila ovde par meseci. Stalno je bila na nekim proputovanjima. Pri tom je za vrcme njenog mandata ovde bilo puno problema. Njena mesta su
uvek bila prazna za vreme naših premijera. Konkretno. ni na jednu moju premijeru nije dosla. Znate. nii glumci smo naučili da posle svake predstave pročitamo da li smo bili clobri ili ne. Ne vidim zašto bi drugi bili toga lišeni. Ako neko nije dobro radio za vreme svog mandata, ako postoje argumenti za to, dakle ništa lično. treba da bude kritikovan. ♦ Znači, Narodno pozorištc jc u protestu do ispunjenja zahtcva. Narodno pozorište ima svoje telo koje је dobilo poverenje od Opere, Baleta. Drame da može da ih zastupa do ispuujenja zahteva. Od toga se ne odstupa. Upravnik Berček je podneo ostavku. ali ni tu liije sve baš najjasnije. Naime. njegova ostavka je dostavIjena ministarstvu. no. članovi pozorišta, nisu obavešteni da li je ona usvojena ili ne.Zatoje novoizabraui predsednik sindikata Gordana Tomić. solista Opere. uputila ispred Sindikata dopis
Vladi da ini sc razjasui nedoumiea oko toga da li iniaju upravnika ili ne. tj. ko je ovlašćeno lice u Narodnom pozorištu. S druge strane. Minisiarstvo pozivajući se na zapisnik sa pregovora. upozorava da smo dužni da igramo predstave, nakon što se isplati drugi deo decetnbarskih plata. U pomoć je pritekla i Advokatska koinora Srbije čiji eksperti Braca Radić i Mića Lukić. kaž.u da taj zapisnik ni na šta nc obavezuje. Kako kažu. u ovoj kući u protestu su do daljnjeg. a ne dok to odredi Uprava ili Ministarstvo. Solisti Opera su uakou katastrofalne probe. 6. 2. kada nisu uspeli da nadjačaju buku sa ulice. zaključili. da iinaju gluvog direktora Opcre koji nije ništa čuo. Opera traži hitne pregovore o smenjivanju direktora Sainovića. koji je inače u ostavci koja nije usvojena od l Jpra ve. ♦
Ružica Sokić i Ljiljana Blagojević pred Narodnim pozorištem ometaju „Dnevnik” fe-
24
17.2.1997. Svet