Topola

72

показује ваљан сустратиг. Човек га свагда најбоље може упатребити, нарочито за посланства ради мира. Као посредник н уверник тако уме да се нађе, као да је мађијоннчар, а ја се том не чудим, јер му је нарав тако да га сви од реда воле. Верно ми помаже у том, да предупредимо лодпвљалост душевну, која се тако лако ушуња у војнпке,’ кад рат подуже траје. Ту мора човек час да одржи законе човечностн, час опет да уништи несносну предрасуду. Тп знаш, колико још у том погледу ваља радити код напшх Атнњана. Кад се дигне бура па нам муња падне баш посред стана нлн кад крмар мога брода пзгуби главу, ако сунце помрчи, онда иорам све, што од Анаксагоре знам о природном постанку таквпх појава, вадитп из памети своје, не бпх лп умирно заплашене. Но, ја ти прпповедам, како се трудим да пскоренпм предрасуде у другпх, а заборављам, да ме тн покаткад кривнш, што сам још п сам роб предрасудама. Питаш Телиснппна мужа, шта вели на јуначку накану Европпдову? Одговорнћу тн усмено, кад се вратпм у Атину.* Ето то је било Иериклово пнсмо. Девет се лесеца опирао јогунасти град на острву н још је лногп лпстак са новпл гласовнма пшао нз Сама у Атпну и пз Атине у Сам, од Пернкла до Аспасије и од Аспасије до Перикла.