Topola

97

с цртањем једну трећнну, а остали предмети такође једну трећину. Наставници предају предмете по струкама, п то впше практпчно него научно, пзлажући садашње научне ресултате с обзиром на иримену знања. Претходна је спрема за ученике п ученице четири разреда основне школе; а после тога, учење у овим школама траје редовно шест година (до.l7. године живота). Наставници ових школа имају Факултетску (университетску) спрему, коју могу добити и одлични учитељи основних школа (н. пр. у Саксонској). Све су ове школе самосталне. Образовање, које се у њима добпва, не продужава се у вишим, научним школама, него ученици лрелазе их њих у ниже техничке, привредне, трговачке, учитељске, војиичке школе, или изучавају одмах неке радње и службе практично; а ученице се вежбају поглавито у домаћим п привредним пословима и у ручним радовима. Виша девојачка школа мора још нарочито неговати естетички укус у ученица. Зато се у њој полаже већа важност на посматрање лепих предмета и изучавање уметности, на лектиру пз леие књижевности, на чистоту и Фине маиире, на лепо изражавање, лепо играње и т. д. Овоме помажу поуке из хигијене , иедагогике и естетике, које се дају у старијим разредима. С обзиром на то и на Физиолошко-психолошке разлике, постуиак је при образовању ученица мало друкчији иего код ученика. При предавању тежих,

ПОСЕБИА ПКДАГОГИКА