Topola

104

твени живот, морају удешавати тако, да бп ученици могди поуздано доћи до моралне характерности, јер они ће доцније бити управницп државе п друштва. Сви су наставницп дужни радити на том, а нарочито директор и наставнпцп етичких предмета. 3) Естетачки задатак; на нижем ступњу развијају се естетпчка осећања. с помоћу посматрања и проучавања лепих предмета, и то уз проучавање прпроде упознају ученици ириродку лепоту, а уз учење вештина уметничку лепоту, нарочито музичку и граФичку. А на вишем ступњу развијају се свест о лепотп и машта у том правцу, и то оцењивањем естетичких односа, проучавањем естетичких правила, вежбањем у произвођењу онога што је лепо (певањем, свпрањем, цртањем), и покушајима у са.мосталним уметничким продукцијама, иарочито из појесије и беседииштва, и по нешто из музике и уметничкога цртања. Ове уметности имају, по својој садржини, везе с етичким предметима, те су у толико важније за васпитавање омладине. 4) Физички задатак: Пошто ученицп нашпх гимназија не живе заједно у самом заводу, то се физичко васпптање своди овде поглавито на телвсно вежбање и па чување од сувишнога напрезања и од иеких оиасности. То се иостизава гимнастиком и екскурсијама, згодним распоредом рада, иоукама и надзором. Гимиазијски се ученици наирежу највише учењем четири туђа језика; зато се они не смеју иреоитерећавати многим задацима. У доба иубертета, које наступа обично при пре-