Topola

109

би ученпцп мање осетпли прелаз пз основне школе у оредњу школу. С тога овде превлађује система разредних Нссставпика, којп су уједно и разредне старешпне. Гнмназпјска је настава претежно хумамистичка. Зато етички, социјални и философски предмети заузимају овде средиште, а око њих се групују реалпи предметп (природне науке и тбхнолошки предмети) и формални предмети (математика, језици, школске и лепе вештине). При том неговање морално-характерне воље долази на прво место, а томе служе подједнако образовање разума и развијање осећања. То би био идеал гимиазије. Према томе, гимназија не би смела имати претежно филолошки характер, као што се то чешће налази, него она треба да пма етички, пли ху манистички, или класични характер у том смнслу. Тако he се она сачувати од непрактичнога идеализма и од тешкога и досаднога Формализма, као што се и реалка мора чувати грубога материјализма и моралнога утилитаризма. Према овоме што је напред речеио, у гимназијском наставном илану распоређују се наставнп предметн овако: I. Прво место заузимају етички предмети: i) веронаука и етика, 2) народна и општа историја, 3) народна књижевност и туђе литературе (римска, грчка, немачка, Француска, руска), 4) филосоФСка пропедевтика. 11. Друго место заузимају филолошки предмети, због разумевања и проучавања оригиналних