Topola

112

манистичком одсеку —■ латински језик (40), српскн језпк н натематика (по 28), а после њих долазе грчки језик и немачки језик (по 24); у гимназијп - математика п српски језик (34 и 32), латин■ски п немачки језик (по 261, и природне науке (23); а у реалном одсеку математика п прнродне науке (43 и 35), српски, немачки и Француски језик (по 26). Поред тпх предмета придаје се свуда велика важност веронауци, исторнји н геограФпји, а од вештина цртању н гпмнастицп, Не може се свима предметнма датп онолпко часова, колико би то захтевале њпхова важност за образовање и њихова корпст за жпвот; јер се прп грађењу наставнога плана морају пспунптп п иедагошки п хигијепски захтеви, п још 'се уз то морају задовољптп неке нарочнте потребе, као што су н. пр. иационалне п практичне потребе. Гимназија не спрема ученнке само за будући научни рад, него она даје општу спрему и за доцннји уметнички рад, па и за технпчке струке. С тога се план образовања гимназијске омладнне тешко извршује, п зато' се сразмерно мален број ученпка може посветитп чнсто научним студпјама.

-34. Преглед гимназијске методологије. Гимназијска методологија излаже методски иостуиак у гимназијској настави и у васпитавању гимназијске омладине, а нарочнто даје посебна уиутства за иредавање поједпних наставних иредмета, који се предају у гимназији. - Овде he се најпре показатп, како се, по правилу, предају по-