Topola

111

Најтеже је у гимназији учење туђих језика; зато језиковна настава заузима највише времена. Али туђи се језицп не могу одмах од првога разреда учити упоредо, јер то не бп бпло могућно савладатп. Не могу се ни два туђа језика почетп у истом разреду, јер бп их ученици могли помешати, па то би још више отежавало учење. 0 тога се правп размак између почетка првога, другога, трећега и четвртога језика, и то свуда по dee године, тако да један језик почне у I. разреду, другп у 111., трећп у V., а четвртп у VII. разреду. Тако бп код нас учење туђих језнка у хуманистпчком одсеку гимназпје могло ићи овим редом: латпнски, немачки или Француски, грчки, руски; нли пак овнм редом: немачки, латпнски, Француски или грчкп, руски. Учење рускога језика може бптп необавезно. Ако се почне старим језицима, онда се даје превага староме класичноме образовању; а ако се почне новпм језпцпма, онда претеже модерно образовање. Предмети I. п 11. групе добивају обично три петине часова, а предмети 111. п IV. групе две петине; или друкчијо : Филолошко-историјски предмети имају преко 140 часова педељно кроз све разреде, природио-математички предметп око 60 часова, а вештине око 30 часова. Тако је у нашем хуманистичком одсеку. Ну има земаља, у којима прве две групе заузимају три четвртиие и четпри петпне укупнога броја часова; а има других гимназпја, у којима је грчки језик необавезан. Код иас имају иајвнше часова: у ху-