Topola

114

гогицп(( довољно објашњено, те се овде може лако прпменити, а нарочито употреба разних наставних средстава. Оспм тога, поступак је код неких предмета сличан, као н. пр. код учења језика или код учења вештина, те кад се опшпрније покаже код једнога предмета, може се краће прећп код других предмета.

35. t) Веронаука и Етика. а) Предавања из веронауке и етике треба пре свега да буде религијска п морална осеИања. у ученика и да тим начином дају њиховој вољи религпјско-моралан правац, а тек у другом реду треба да образују њихов разум, објашњавајућп им морално-религијске пстпне, утврђујући их у вери њпхових родптеља п предака (јер то је најприроднпје), испуњавајућп њпхову савест узвпшенпм моралним идејама, нарочпто социјалнпм и хуманим, развијајући њпхову свест о моралнпм дужиостима, и стварајућп у њпх научно етпчко уверење тако, да то има пресудан утицај на њпхов характер и иа њихов доцнпјп жпвот. Овим иредавањпма треба дакле да се утиче поглавито на морално - религијско васпитање, и ова настава треба да има и практичних последица у социјалном животу ученика. Поред тога, проучавање садржине овпх предмета даје прилике за развпјање сила мишљења, памћења и зампшљања (нарочито псторијски део); а посматрање црквенпх обреда, народних обичаја, друштвених односа п начпна дружења даје прплике за естетичко вас-