Topola

115

питавање. Тако су дакле овде заступљене разне врсте наставних пнтереса, којн се могу појачати и проширптп проучавањем и других религија плп конФеспја, народнпх обпчаја, државнпх закона и установа, уређења своје државе и туђпх држава, п жпвота свога народа и других народа, у чем се овп предметп додирују с историјом, литературом и политичком географијом. Етика се обпчно предаје заједно с веронауком, и то поглавнто као наука о хришћапском моралу, у ком пдеа доброте заузпма најважније место. Али има етичкога материјала и у историјским предметима, п тај материјал треба у вишим разредима обрадити на философској основи. У вези с народном историјом могу се ученици упознати с грађапским иравима п дужностима, како су проппсани државним уставом и државним законпма. Ну ово може бити и засебан иаставни предмет, као моралне и грађанске поуке у нижим разредима, или као етика у најстаријим разредима. 6l Паставни материјал расиоређује се на разреде овако: 1) на нижем ступњу (у I. и 11. разреду! —■ библијска историја, т. ј. приповетке из старога и иовога завета, с објашњавањем хришћанских празипка и с позиавањем православне вере; после, познавање индивидуалпих дужности према родитељскоме дому, према школи и према општини, црквеној, школској, политичкој, п то нешто у згодиим школским и другим приликама, а нешто уз етичке предмете; 2) на средњем ступњу (у 111. и IV. разреду)