Topola

124

употреба народнога језпка, усмена п писмена. а уз то разумевање и примена онога што се чит-л у чптанкама и у поједпнпм списима, и буђење интереса, за лектиру најбољих писаца. б) Наставнп матерпјал може се овако расиоредити: Г) На нижем ступњу (I. и 11. разред): вежбање у правплном говорењу п прпчању, п логично читање чланака пз читанака, који су одабранп пз на-родне књижевностп, према моћп схватања ученика; после, познавање граматичких облика, а нарочито мењање пменпца п глагола, придева п заменица, после пнтеЈЗпункција, проста п сложена реченица; вежбање у правилном иисменом изражавању властцтпх мпслп о позпатпм стварпма, као састављање прича, животописа, путописа ,нарочито из школскпх екскурсија,! описа нз јестаственпце пт. д.; вежбање у рецитовању народнпх песама п у декламовањгј лакших патрпотскпх песама. 2) На средњем ступњу iHI. и IV. разред) : логпчно п од чести лепо читање чланака из чптанака, у школи II код куће, са више самосталности у погледу на разумевање и објашњавање садржпне п облика, и -у погледу на схватање целпне у логпчној вези. Нз граматике се проширује наука о облпцима и продужавају се спнтактична вежбања. Тако се продужавају и усмена и иисмена вежбања, а нарочито: говор и разговор, причање и описивање, поређење историјских догађаја међу собом