Topola

125

п поређење тих догађаја с појетскпм схватањем, пстих. Уз то пде и декламовање одабраних песама. 3) На вишем ступњу iV. —• VIII. разред): лектира дела најбољих народних песника п леппх чланака п сппса у прози, почпњући с епскбм појесијом, продужавајућп с лпрском и завршујући с драматском nojecnjoii. У вези с лектиром иде проучавање иојетике и реторике, стилистике и граматике, и још се ученици упознају с облицима старо-словенскога језика, колико је потребно, да могу разумети важнија дела из старе српске књижевностп. Писмени састави бивају све самосталнији; они се везују поглавито за лектиру, али се обрађује и историјска грађа. Иа послетку, у најстаријем разреду даје се кратак преглед историје пародне књижевности, с кратким биограФИЈама писаца. При том се може употребити кратак уџбеиик, у ком може бити и примера или извода из главних дела појединих писаца. При избору наставнога матерпјалатреба имати на уму, да је средиште језиковне наставе садрoicuua оиога што се чита п пише и о чем се говори. Она треба да буде разповрсиа, тако да има везе и с другим наставипм предметима; после, треба да буде одабрана и савршена ло облику. Ну успех не зависи од миогога читања, него од потпунога разумевања садржиие и облика чланака и дела, II од корисне уиотребв онога гато се на тај пачин научи. Важиија је овде правилна, усмена и писмена, употреба језика, него изучавање језика с научиога и историјскога гледишта. У