Topola

5

се мењају и према индивидуалним п полним разликама, а нарочито још и према узрасту васпитаника. Сваки народ, који тежп заобразованошћу, уређује своје васиитне заводе према својим идеалима. Образовање се даје омладинп редовио у нарочптнм заводима у школама.. Школскоме образовању претходи иородично васпитање; а после редовнога школовања долазе стручно образовање и самообразовање. Кад се индивидуално васпитање узме за основу. социјалнога васпитања, и кад се то применп на поједине генерације у једном народу, онда се целокупно васпитавање може поделити на три ступња, од којих је први претежно породичнп, други школски, а трећи стручни. Према томе, Посебна Педагогика обухвата : П. Породично васиитање; Б. Школско образовање ; В. Стручно образовање и самообразовање. Женско образовање, у колико се разликује од мушкога, може се такође изложити у овим одељцима. Те су разлике у првом периоду младости најмање, а у трећем перподу највеће. Самостално образовање почиње редовно тек у трећем периоду, па се продужава и у доба зрелости ‘. И у -Посебној Педагогици морају се имати на уму општп васпитни задаци и методи. С тога је први задатак овде, да се на сваком ступњу образовања и у сваком васпитнрм заводу одреди ступањ савршеиства и утврди мета, до које треба

1 Вндн § 2 13. u 214. Оп. Педаг.