Topola

10

и играње, на забављање и одмарање. То су главне погодбе детињега здрављ а, које је најтсже очувати. 2) Естетичко ваепитање своди се, до почетка школскога доба, на развијање чула, а нарочито на изоштравање чула вида и слуха. Тим се поглавито ирииравља u развитак укуса за лепоту. Кад се још уз то дете оикољава леиџм и.редметима у соби п кући, у башти и околпни, и кад оно слуша лепо иевање и свирање, онда то знатпо утиче на развијање осећања п маште. 3) Пптелектуално васпитање, до основне школе, бави се највпше развпјањем чулнпх. опажаја.. Дете добива, на тај начин, мало по ма.lo све већи број коикретних иредстава, које се међу собом везују, и те се везе одржавају, више илп мање стално, мехаиичкнм иачпном. Чулни рад иочиње рано, већ првих недеља после рођења. Проговарање почиње редовно у другој години живота, п то дете изговара најнре поједине речи, које оио скраћује и из.мељује, а тек доцније говори у реченицама. ('амосвест се јавља у трећој години. Дсте употребљава реч jn за себе тек у другој половшш треће годнне. Стално иамћење почиње редовно од иете године. Дете показује велику радозналост, кад запиткује много о животињама и л.уднма, о стварнма и нојавама, о њпховом постанку и развитку, и о њиховим узроцпма п одиосима. То бива од четврте годиња-па дал.е. Ту радозиалост треба, по мОгућности, задовољавати.