Topola

19

проводе време у забавишту. Ту, дакле, не сме бпти наставе по школском начину; ту се не смеју предавати и учити неки засебни наставни предмети, као читање, писање, рачунање и т. д., јер то онда не би било забавиште, него би било мучилнште за малу невину децу. Ови су заводи потребни нарочито у оним местима, где родитељи не могу сами да надзиравају и васпигавају своју децу, као шго је то случај код радника у Фабрнкама, где раде сви одрасли чланови породице, па нема ко да чува и забавља децу код куће. После, забавпшта могу бити корисна за доцнији рад у основним школама, у колико се деца у њима изједначавију у погледу на прави.шо опажање и говорење, навикавање и дружење. Најпосле, забавишта се могу још употребити за изучавање народнога језик а, који he доцније бити наставни језик у школи, па he га тада боње разумети и они ученици, који код Kyhe друкчије говоре, и тако he онда лакше успевати у школском раду. Али ово вештачко забав.вање у дечјој башти не може заменити право иородично васпитавање, нарочито у погледу на емоционални развитак и на слободу кретања. Оне игре, које Фребел препоручује, доста су извештачене, и долазе сувише рано за малу децу. Деца воле обичме народне игре и забаве, и за њих су интересантнији домаћи иослови и слободно иосматрање природиих појава. Само је зими могућно забављати децу на овај