Topola

20

начин, а лети она п неће да се забављају у соби, и летп не траже вештачких пграчака. Пре пете или шесте године дете још нема сталнога иажШња ; оно нагло расте; у његовом духу све се брзо мењ а, и његова је снага још слаба за редовне послове, који личе на школске послове. Зато се тек од шесте године може почетп мало озбпљнпји рад с децом, кад њпхове духовне способностп почну расти и јачати. Ово се чнни у ирииравном разреду, којп претходп најмлађему разреду основне школе. Па п овде васпптнн рад добива више облик забављања п пграња, и то у народном духу. По нашем „закону о народнпм школама к походе деца забавиште у својој шестој п седмој години. Државна забавпшта прпблпжавају се, по свом уређењу, прпправним разредпма. Похођење је ових завода обавезно. Њпхов је задатак, »да забавом поучавају и васпптавају децу... и да их припремају за учење у основној школп (С . Рад у њима мора бити у сриском духу. У колико је забавиште ирииравна школа за редовну осиовну школу, требало бп да у њему буде главни предмет »очигледна настава , tt уз коју иде вежбање у иравилном говорењу. То служп уједно II као припрема за доцнпје учење писања п читања, рачунања и цртања. Метод је прп том аналитички, а облик је поучавања деиктпчни и диамошки; деци се иоказују разне ствари и слике, па се о њима разговара п прича. Уз то се деца