Topola

30

него се она тек доцније развија у већој мери. Доста је за децу, ако једнога часа предавања упознају добро само једну јединку, или један мален одсек пз једнога предмета. Али предавања морају будити у њпх непосредан интерес. При том се мора пазити на њихов прпродни дар и на друге пндивпдуалне особине њихове. Сад he се овде пзложити у кратко Методика српске основне школе, која, заједно с „грађанском школом. а , има седам разреда. Код свакога he се наставнога иредмета говорити: а) о важности и задатку предавања из дотичнога предмета; б) о p>acuopedy предавања и избору наставнога материјала; в) о методима и облицима иредавања; г) о наставним средствима; д) о иостуику при иојединим предавањима. Неки оде.вци, који су у овој Методпцн у кратко пзложени, изнесени су оиширније у гимназијској методологији код поједниих наставнпх предмета, који се у вишим разредима основних школа предају готово онако исто као у нижим разредима средњгих школа.

ПРЕДД.ВАЊЕ ПОЈЕДИНИХ НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА У ОСИОВНОЈ 13. 1) Веронаука с моралним поукама. а) Главни је задатак предавања из веронауке и науке о моралу у основној школи буђење морално-религијских осеИања у ученика. На ова се осећања утиче преко маште, јер ученици треба живо да представе себи оне животно односе, о којима