Topola

37

вора п састава ученичкпх. Говорење у иотиуним 'реченицама потребно је нарочито у нижим разредима, како с логичке тако и с граматичке страпе, да би ученпцп у свом духу образовали потпуне мислИј ii да би их правплно исказивали. д) 1. Постуиак је при чулној настави у главном деиктпчан: учитељ иоказује поједине ствари, у школп илп при ескурсији, а ученици их иосматрају п оиисују по утврђеном реду, пореде их међу собом п распоређују их по групама l . При том се пази на јасност опажања и на тачност изражавања. Ну на правилно говорење мора се пазити не само на часовима српскога језика, него и код свпх осталпх предмета. Нарочито ваља обратити пажњу на тачно изговарање речи, на правилност у наглашпвању, и на правилну употребу граматичкпх облика. 2. Нри вежбању у читању иде се полагано од механпчкога и логичкога читања к лепоме читању. У основној је школи најважније логичко читање, које претпоставља тачно и течно читање. За ово је последње потребно чешће и дуже вежбање, које траје више година. При том не треба ионављати један исти чланак много пута, јер онда би учепици читали без размишљања и без интереса, п још бп могли чланак научити на памет, те би га при читању репродуковали и не гледајући у књигу. Кад ученик при читању иогреши, онда

1 Види ; 121. Оп. Педагог.