Topola

треба са.м da. се noupaeu, растављајућп реч на слогове, или на гласове. Све што учећици читају, треба да буде јасно за њпх; а ако је што нејасно, треба пм објаснптп. Зато пх треба још у почетку навпкавати, да прп чптању пазе на знаке пнтерпункцпје, да мисле о значењу појединих речп и реченпца, и да прате цео нпз мпслп у једном чланку. Ако још не могу да читају течно, онда, пошто прочптају полагано реч по реч, или реченицу по реченицу, нека читају целу реченнцу пли цео одсек све брже и брже, док не схвате њихов смисао. 0 овом he се учптењ уверити, кад иита. ученике, шта су прочпталп, о чем се ту говори, и шта се каже у поједпнпм реченпцама или одсецпма. Том се прилпком објашњавају непознати изрази, и одржава се веза у мислима. Прп читању једнога члакка.поступа се овако: учптељ каже, који he се чланак чптатп п где се он налазп у књнзп; па кад га учеппцп нађу, онда прозвани ученпк прочпта један одсек, који може бити краћи плп дужп, према разредпма и према TeniKohii за разумевање. Затим учитељ ироиита о садржинп тога одсека, или ученпцп иричају слободно, својим речима, што су прочпталп. После тога читају се, на пстп начнн, и другп одсецп. Кадје тако читање чланка по одсецима довршено, онда један ученик прочпта цео члапак без прекпдања, па се после водп разговор о оном што је важно у њему с моралнога плп другога кога гледпшта, и то се иримењује на рад п жпвот ученпка. Ради вежбања у читању може се цео чланак још

38