Topola

44

г) Прп овпм се предавањима употребљавају разна средств а, као : псторпјске. карте п слике, ексKijpcuje до онпх места где има псторпјскпх споменпка, похођење историјскога музеја, цртање, уџбепици и т. д. Алп успех завпсп највпше од живогџ причања учитељева и од вештога представљања догађаја из прошлпх времена. Ту се често улази и у занпмљнве поједпности из жпвота, п непрестано се иореде негдашње прнлике с данашњима. 0 важнпм стварпма треба прпчатп с осеЛањем, да бп се изазвала осећања п у ученпка. Догађаје п характере треба пзнетп тако јасно, да ученици могу сами иресудити о њпма. Треба, у опште, предаватп овај предмет тако, да га свп учеиицп заволе, те да се њим радо занпмају п код куће. д) Постуиак је у поједпнпм предавањима од прплнке онакав као и код веронауке и етике: Учптељ црпча у поједпнпм одељцима о животу једнога лица пли о развитку једнога догађаја; свакп одељак ученпцп понављају један пут плп више пута, и после п целу биографију п.ш слику у везп. Одељцп се праве према перподпма жпвота п према важним менама у развптку догађаја. Дужи п тежи одељцп понављају се чешће; тежп су онп одељци, где пма впше непознатпх нмена лпца п места п више бројева за памћење (годпне, број становнпка, војника пт. д.). Пепотребна имвна не трУба нп помињатп, да се не бп сувпше теретнло памћење у ученика; а време кад се нешто догодило, треба памтнти само за најважннје до-