Topola

гађаје, нарочпто пз сриске историје. Ток времена ученици на OBOii ступњу врло тешко схватају; зато се то мора добро објаснити, нарочито с иомоћу иоређењ а догађаја из разних времена, за која се онп везују. Пошто се тако доврши један животопис или једна слика из исторпје, онда се то иореди с другпма, од пре познатпма животописима или сликама. Том се приликом, у разговору, истичу характерне особпне, заслуге и врлине лица, главни моментп п узроци догађаја, по чему ученици доносе правилан суд о појединпм лицима и догађајима п пзводе морално ир&вило , које се иримењује на садашњи друштвени живот. Слике, старп иовци, старо оружје п друга средства могу се показати у згодно време, у почетку или при крају предавања; а историјска се карта. употребњава онда, кад се говорп о местпма, где се што догодило. При том треба ученике позвати, да сами кажу све што виде на сликама и на други.м стварима. Тако исто, треба им допустити, да исиричају слободно све што знају о неком историјском лицу или догађају. Ако има згодна иесма, историјске садржпне, она се може на крају предавања прочитати. Кад се псторија овако предаје, онда она можш бити најзанимљиеији предмет за ученике; а то п треба да буде, с обзиром на задатке напред поменуте. Она се може уврстити у иредмете освћања, као и веронаука, ако се при предавањима доиста буде осећања.

45