Topola

53

решавању задатака и при конструкцијама у геометријском цртању може се употребитп и хеуристички метод. Све се ово ради у разговору пзмеђу учитеља и ученика, јер се полази од искуства ученика и од посматрања предмета и њихових облика и односа. r'i Наставна су средства за учење рачунице и геометрије: бројење разних школских и других ствари, које се налазе у сталној или у променљивој количини; употреба руске рачунаљке с куглицама, прутића, рачунаљке за разломке; бележење и цртање на табли; згоднп примери; решавање задатака; књижице с рачунским задацима и.др.; после, геометријска тела од дрвета, модели од жице, основне мере, мерење, цртање и др. У 'прва два разреда највише се употребљава 'рачунаљка, с куглицама, и то кад се иокозује нов број п кад се доказује истипитост ресултата при решавању задатака. На рачунаљци треба да се види само онолико куглица, колико је потребно за дотични број, који је на реду. Док се не сврши с једном десетицом, на друге се не прелази ; и кад се пређу сви бројеви до 100, при рачуњању се употребљава само онолико десетица (на појединим шипкама), колики је обим броја, почињући озго при бројењу и рачунању; тако н. пр. колико је 5 пута 5, то треба показатина три горње шипке, а не на пет шипака, и то две се десетице повуку ца леву страну, а пет јединица на десну страну, као што се пише циФра.