Topola

52

тање броја и проотора. Поред тога, ова настава служи п ирактичним интересима, јер се то знање примењује на економне, занатске, трговинске п техничке послове. б) Учење рачунице расиоређује се од чести према величини бројева, а од чести по тешкоћи рачунскпх радњи. Зато се у нижим разредима рачуна у обиму бројева од 1 до 10 п 20 и од 20 до 100, у средњим разредима најпре до 1000, а после п преко хиљаде, и то тамо се рачуна с целпм једноименованпм бројевпма, а овде пс разиоименованима. Од IV. разреда почиње по мало рачунање с десетним разломцима, а од V. разреда и с простима ; уз то долази и сложеннје практично рачунање у вишим разредима. Геометријски облици упознају се у четири нижа разреда у вези с цртањем, ппсањем п ручним радом; а у вишим разредпма упознају се правплна тела и њиховп облицп, којп се цртају и израчунавају, с обзнром на практичну примену. в) При предавању ових предмета употребљавају се методп аналитички п гепетички и облик диа.lошки. Бројевп се упознају појединце, или у мањим нпзовима или групама, посматрајућп разне количине стварп, п после се растављају и састављају на разне начине; тако се показују и њихов ностанак и њихове комбинације разне врсте. II ноједини се задаци аналпзују, и рачунске се радње упознају најпре свака за себе, а после и у вези једна с другом. Тако се исто поступа и прп упознавању геометријских облика. Прп самоста.шом