Topola

55

прп том треба пазити, да ученицп добро разликују стварп од слика, црта и циФара. Стотина. се показује на квадратној таблпци, која је подељена на сто делова тако да сваки део представља коцку као јединицу; после, показује се на рачунаљци, на хартијп, и на разним стварима (ораспма, лешнпцпма пт. д.). А већи се бројевп представљају поређењем и умножавањем мањих бројева. д) Прп појединим предавањпма из постуиа, се овако; Покаже се нови број или нови низ бројева на рачунаљци и на другим предметима, и пореди се тај број с мањим бројевима радп бољега поимања; после се решавају заба ци у обиму тога броја, најпре усмено, и то; 1. задацп са стварним примерима из школе, 2. задаци с примерима из домаће економије, трговпне, пољске привреде, из земљописа, историје и т. д., 3. апстрактни задацп, са самим бројевима, без примера. Затпм долази показивање цифре за новп број, па онда иисмено рачунање на табли п иа таблицама или на хартпји. Том се приликом иореде слични примери, истичу се и наглашују се једнакостп п сличности у рачунским радњама, и изналазе се рачуиска иравила индуктивиим путем. Најпосле се та правила на решавање нових задатака, које сад иде лакшо п брже. При образовању иојмова о појединим бројевима може се поступатп тако, да се код свакога броја застане, па се код њега пређу п све четири врсте рачунања; а може се најпре показатп једна