Topola

56

десетица, илп једна стотина, или једна хиљада, па онда у обиму тпх бројева стављатп задатке. Оно је прво прпродније, јер тако се поступа п при упознавању биљака, животиња, мпнерала и т. д.; а ово је друго згоднпје за стављање разноврсних задатака у већем обпму бројева. - Још се може и овако поступати: да се неко време радп само усмено, па и ту само сабпрање и одузимање, а тек доцније иисмено све врсте рачунања. Правплнпје је, да то иде уиоредо п заједно, чпм ученпцп упознају цпФре, јер су тада рачунске радње разноврсније, и у толико интересантнпје. У свакој врстп рачунања развпја се мишљење у ученика; зато се овде ништа не учп механички на памет, па ни таблпце множења п дељења, него се ове уче поступно логпчним путем, застајући дуже код оних бројева, којп се растављају на чинитеље. С тога се овде захтевају највећа тачпост и потпуна иравилност у целом току умнога рада при решавању задатака. Задацп треба да буду ириродни и да одговарају истини, дакле да се не задаје оно чега нема, или што је немогућно, тако псто и оно што је без вредности за мпшљење п што не даје интереса. Из овога разлога не би требало одузимање вршити у облику сабирања. У практичним задацима могу ученпцп упознати п матерпјалну вредност или цену хране, робе п других стварп, и том прилпком могу упознати новце п мере. За практпчнп је живот важно п брзо рачунање, алп су за наставу важнпје правилност п иоузданост у мпшљењу. Зато овде нпје