Topola

64

изгубљено, него је, напротив, тим много добивено за наставу. За време пропитпвања о мањпм одсецима ученпци још имају пред собом дотични предмет; а sa време главне репетиције, прп крају часа предавања, предмет се уклања испред њих. Ну другом приликом, а нарочито прп поређењу више предмета, ученици треба да обнове раније добпвене утиске поновљеним разгледањем предмета. Овоме треба да послужи и школск а башта, где ученици могу још бележити важније иромене у развитку биљака у току године. Ако нма у читанци који чланак из познавања природе, онда се то чита на послетку; али оно што је у чланку опшпрно издожено, прелази се краће у самом предавању. Треба ученике упутити, да и сами, ван школе, тачно и свестрано иосматрају и проучавају разне прпродне предмете, и то оним редом, како се у школи ради. Ради тачности у иоређењу могу они бележити једнаке и различне особине предмета. Ово може бити и у облику ппсменпх радова. Прп појединим предавањнма из физике и хемије полази се од ексиеримената, које треба унапред добро спремитп. Експерпменти треба да буду што простијп, да бп се дотичне појаве могле лакше опазити. После вшпе сличних огледа, које учеиици добро посматрају, описујући при том развитак дотичне појаве, прелази се на иоређење и објашњење појаве, покушава се изналажење узрока