Topola

66

19. V Писање. а) Вештпна ппсања служи пнтелектуалноме и естетичкоме наспитању, а има и практпчне вредностп. С пнтелектуалне је стране важно ппсање по том, што оно потпомаже пампење својпх п туђих мпслп, п што нам даје могућностп, да се корпстпмо и умним производпма друггих људи, који су по простору п по времену далеко од нас; у том опо потиомаже читање штампанпх књпга. После, лепо иисање може да утиче на развнтак естетичкнх осећања. Најпосле, важно је ппсање за бележење н саоиштавање властнтпх мпслп; у том ппсање потпомаже н од честп замењује говор. б) Учење писања расиоређује се овако: у I. п 11. разреду упознају ученпцн гласове п слова, рукоппсна п штампана, п вежбају се у читању и у писању основнпх црта, слова, речп п реченица; у 111. п IV. разреду наставља се вежбање у прави.шом п читком писању; а у впшим разредпма уче се нарочито лепо ппсање п брзо ппсање (без лпиија). в) При учењу писања употребљавају се аналитички н гвнетички метод п деиктични п диалошки облик предавања. Гласови се упознају с помоћу анализе речп, а саставне црте слова с помоћу анализе цртежа, којп представљају просте предмете; па п садржина, која се ппше п чита, објашњава се аналптичкнм путем. Гласовп н слова уче се полагано' једно за другпм, п састављају се опет у речп н реченпце, које се после пишу; у том се огледа генетпчки поступак. О свем том