Topola

67

учитељ се разговара с ученицпма, показујући им оно што не знају; а само писање ученици уче имитативним начпном. г) Наставна су средства прп учењу иисања са читањем: 11 иричање и разговор о познатим предметима, одакле се пздвајају поједине реченице и речи ради распознавања поједннпх гласова; 2) цртање предмета, одакле се узимају основне црте , пз којих су састављена слов а; 3) слике у буквару; 4 њ.тица, словарица и бунвар за посматрање, упознавање п шчптавање слова; 5) иоређење писаних слова са штампанима; 6) иреиисив ање с табле, из буквара и из читанака; 7) диктовање; 8) објашњавање садржине онога што се пише и што се чпта; 9) угледање на лепо писање на табли ина прегледницама; 10) подееаи материјал и прибор за писање. д) Писање се с почетка учи заједно са читањем. Могло би се учити иајпре читање штампаиих слова, и онда би писање, ■ као теже, дошло доцнпје; али је велики добптак за паставу, ако се обоје зајсдно у што краћем времену савлада, јер се овако и разум и воља на разноврснији начин образују. Штампаиа п ппсана су слова слична, те се зато могу и упоредо упознавати; ауз то иде полагано и вежбање у писању. Самоме иознавању слова претходи нека ириирема, која траје неколико недеља у почетку I. разреда. Она је везана за чулиу наставу, где се у разговору долази мало ио мало до разликовања п познавања речеНица,речи, слогова, п најпосло гласова. Уз то пде и