Topola

76

је сммслу ручни рад с привредом овде предмет општега образовања, а не стручнога. Зато је правилннје, да н у том предмету поучава ученнке учитељ, а не какав мајстор; јер он he вежбање у раду сматрати као васпнтно средство, а не као спрему за неки занат. Да би ученицп мар.вивнје радили ове нрактичне послове, да бн боље разумели поуке о привредп, и да би се још у школн почели навикавати на штедњу, може се један део од онога што они нзраде сматратн као њихова лична зарада и као њихова својина, бнло да су они то израдили у радионицн, или у башти, нли у кухнњн и учноницн (женски рад;) па оно што зараде на тај начин, јмогло би се оставњати у школску штедионицу. У чепици и ученице he свакојако бо.ве пазитн на нзраду оних ствари, које he нрнпастн њнма, те he од њих онн сами нмати и материјалне користи, или лнчнога уживања, као н. пр. од: неговања поћака, нли од кухања јела за саме себе.| Ну не треба нагонитн ученнке на улагање) новаца у штедпоннцу, јер онда би могло битп злоупотреба« А они се могу и на други начнн нави-, кавати на гитедњу , као кад чувају своје одело, своје књиге, свој пнсаћн, цртаћн н другп школскн материјал, и кад пазе да пе направе какве штете у школи н код куће, и да не оштете своје другове. ,

-22. 10) Певање. а) Учење певања има велику важност за морално-религијско и естетичко васпитање ; а може<